loading...
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی چوکای تالش
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 2104 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 

 

تیلار - لطفا خودتان را معرفی کنید ؟ پیمان برنجی 7/6/57 در روستای خاله سرای تالش به دنیا آمدم مدرسه ابتدایی را در سید نیکی درس خواندم سال دوم ابتدایی را می خواندم یک روز که زود از مدرسه مرخص شدیم زمین فوتبال در کنار مدرسه ما بود که دیدم بچه ها فوتبال بازی می کنند در یارگیری یک نفر کم بود و من را دعوت به بازی کردند آقای گودرز جعفری مربی آن بازیکنان بود که تیم آموزشگاهی تالش بود در سال 1368 آقای جعفری من را صدا کرد و گفت بیا با این بچه ها فوتبال بازی کن من گفتم لباس ندارم مربی عزیزم آقای گودرز جعفری لباس فوتبال خود را به من داد و با زدن سه گل در آن بازی به طور اتفاقی فوتبالیست شدم. تیلار - این علاقه به فوتبال چطور ادامه پیدا کرد ؟ در سطح آموزشگاهی تمرینات خود را ادامه دادم در همان سال با تیم تالش قهرمان فوتبال آموزشگاههای گیلان شدیم در مسابقات آموزشگاههای ایران در شهر رامسر به مقام سوم ایران رسیدیم در آن زمان رضا محمدیانی و مسعود غلامعلی زاده از بازیکنان ملوان در آن تیم هم بازی من بودند . تیلار - آیا کسی هم در خانواده شما را تشویق می کرد ؟ برادر بزرگم که خودش هم بازیکن فوتبال بود به من توصیه کرد در تیم فوتبال میثم بسیج تالش بازی کنم که آقای اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران در آن زمان مدیر تیم های فوتبال میثم بسیج بود البته تیم میثم درآن زمان در تمام رده های نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان فعالیت فوتبال انجام می دادآقای اسماعیل حسن زاده من را به تیم نوجوانان میثم معرفی کرد و پس ازمدتی در تیم جوانان این باشگاه درگیلان بازی کردم و به تیم فرهنگیان تالش رفتم در آن زمان به اردوی تیم نوجوانان گیلان دعوت شدم سرمربی ما آقای حمید رضا رجبی نیا که الان مدرس فوتبال ایران است بود تیلار - در تیم نوجوانان گیلان چه عناوین کسب کردید ؟ در آن سال یعنی 1370 با تیم نوجوانان گیلان در دور اول به مقام قهرمانی رسیدیم من آقای گل در دور دوم که مسابقات در خوزستان و استادیوم تختی اهواز برگزار می شد به مقام سوم ایران دست یافتیم . تیلار - در تیم جوانان گیلان هم بازی کردید؟ من در باشگاه فرهنگیان تمرین می کردم که دوباره دعوت نامه آمد که به تیم جوانان گیلان دعوت شدم در ورزشگاه انزلی زیرنظر اردشیر پورنعمت مدرس فوتبال ایران که آن زمان مربی جوانان گیلان بود در سال 1373 مسابقات جوانان کشوری دور مقدماتی در زنجان برگزار شد در سه بازی اول اولویت بازیکنان انزلی و رشت بود ولی نیما خیر اندیش دروازه بان ما که بعدها در فوتبال ایران مطرح شد به اردشیر پور نعمت گفت پیمان را هم که از تالش آمده بازی بده من بازی کردم و گل زدم و از آنجا فیکس شدم در مرحله نهایی مسابقات جوانان فوتبال ایران در یاسوج به همراه تیم گیلان برای اولین بار در تاریخ فوتبال گیلان قهرمان ایران شد در آن تیم بازیکنان خوبی چون محمد رضا رشید سیما ، رضا محمدیانی در آن تیم بازی می کردند و من با جوانان گیلان قهرمان شدم . تیلار - چطور شد که به چوکا رفتید ؟ چوکا تازه از انزلی به تالش آمده بود البته چوکا که از اول مال تالش بود و آقای ایران دوست از بازیکنان تست می گرفت که من بعنوان سهمیه جوانان در تمرینات بزرگسالان چوکا قبول شدم سال بعد تیم آموزشگاههای تالش در رشت قهرمان فوتبال گیلان شد ان زمان آموزشگاههای تالش فوتبال با قدرت داشت مرحوم احمد نصرتی ، علی نوزاد عضو آن تیم بود من عضو تیم منتخب آموزشگاههای دبیرستان گیلان برای مسابقات کشوری شدم آقای عبدالله مرغوب سر مربی بود و آقای بهرامیان کمک مربی بود درمسابقات منطقه کشور گیلان قهرمان آموزشگاههای ایران شد و من به اردوی تیم ملی فوتبال دانش آموزی دعوت شدم . تیلار - بازی در تیم چوکا چطور بود ؟ سال 1375 اقای ایرن دوست یک نیم فصل من را بازی نداد آن زمان چوکا در لیگ دسته دوم ایران بازی می کرد و لیگ برتر نبود و لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم بود مقصود چنددل دروزاه بان ما بود که پلی اکریل اصفهان آن زمان مبلغ 12 میلیون تومان پیشنهاد داده بود که چنددل در چوکا ماند . تیلار - چه بازیکنانی با شما هم دوره بودند ؟ رحمت فیضی مقدم بهترین مهاجم آن سالها و حسین علافی و نریمان نعمتی و محسن انصاری و رضا صفرخواه و مرتضی ناصری در چوکا ستاره بودند در بازی دوستانه در مقابل شیلات انزلی ایران دوست من را با حسین علافی تعویض کرد و من دو پاس گل دادم البته حسین علافی در آن زمان با چوکا قرارداد 800 هزار تومان داشت ولی من با چوکا قرار داد 85 هزار تومان داشتم که ماهی 15 هزار تومان حقوق می گرفتم البته به من یک کفش آدیداس داده بودند که 45 هزار تومان بود که نصف قرار داد من بود . تیلار - چه شد که به ترکیب اصلی چوکا رفتید ؟ یک بازی در استادیوم پوریای ولی چوکا با شهرداری تبریز انجام می داد شب قبل ایران دوست من را به اتاق خود صدا زد و گفت من در بازی فردا بهترین بازیکن خود یعنی حسین علافی که در آن زمان در ایران مشهور بود بیرون می گذارم و کمک مربیان مخالف حضور تو هستند ولی من به تو اعتماد دارم و من هم در آن زمان 16 سال من داشتم وقتی در آن بازی از رختکن وارد زمین شدم 15 هزار تماشاگر در قلعه عقابها آمده بودند بدون سکو تماشاگران بالای درخت ها هم نشسته بودند تا بحال آن همه جمعیت را در زمین فوتبال ندیده بودم دیدم پاهای من می لرزید سست شده بودم صدای قلب خودم را شنیده بودم ترکیب چوکا در آن بازی مقصود چنددل کاپیتان تیم آقای مسعود باقری دفاع پوششی عالی نریمان نعمتی محسن انصاری رضا صفرخواه بودند در تیم شهرداری تبریز هم ضیایی مربی و پژمان بهترین بازیکن تبریز بود ما محکوم به پیروزی بودیم چند دقیقه اول بازی برای من مشکل بود نمی توانستم نفوذ کنم یکی از تماشاگران من را صدا کرد آقای کورش حیدرنژاد که آن زمان دانشجو بود الان رئیس اداره محیط زیست تالش است از کنار زمین گفت پیمان نترس نفوذ کن خلاصه با حرف او من در زمین جان گرفتم در وسطهای نیمه یک ضربه کرنر زده شد رضا صفر خواه با سر پاس داد و من گل اول بازی را در اولین بازی خودم به ثمر رساندم ورزشگاه پوریای ولی منفجر شد از آن بازی من فیکس شدم ما بازی را 3-1 بردیم در آن حسن پورحنیفیه و رضا صفرزاده و من سه گل چوکا را زدیم البته در مقابل آن همه تماشاگر بازی کردن شجاعت می خواست که من هیچ وقت آن بازی را فراموش نمی کنم . بعد از رفتن ایران دوست مربی چوکا چه کسی شد ؟ در آن سال ایران دوست از چوکا به ملوان رفت و یکی از با شخصیت ترین مربیان ایران ؟آقای امیر حاج رضایی مربی چوکا شد انسان به تمام معنا که انسان با اخلاق و دوست داشتنی بود در اولین تمرین پرسید چقدر قرارداد بستید گفتم 85هزار تومان امیر حاج رضایی گفت این مبلغ برای بازیکن در این سطح خیلی کم است و قرار داد مالی من را به 300 هزار تومان افزایش داد 8 هفته اول را با امیر حاج رضایی تمام تیم ها را شکست دادیم سپیدرود و استقلال رشت داد در رشت بردیم خانم امیر حاج رضایی بیمار شد و ایشان به اجبار از چوکا رفت و دیگر به تالش برنگشت تیلار - بهمن صالح نیا مربی بعدی چوکا بود ؟ بهمن صالح نیا بازیکنان تالش را قیچی کرد و بازیکنان دلخواه خود را از انزلی آورد چوکا با فتح تهران بازی داشت علی کریمی هافبک وسط بود این بازی برای چوکا حکم صعود بود نادر عزت الهی و حسن رهنما در خط هافبک با علی کریمی جنگ فوتبال داشتند و رحمت فیضی مقدم در خط حمله بود من در آن بازی ذخیره بودم در آن بازی مصطفی اعیادی دفاع چوکا بود باران آمده بود و زمین پوریای ولی لغزنده بود علی کریمی در یک نفوذ همه را دربیل زده بازیکن را جا گذاشت و مصطفی اعیادی را با دریبل سرپا سرنگون کرد دریبل دو طرفه علی کریمی در آن بازی فوق العاده بود و سانتر علی کریمی به گل فتح تبدیل شد ولی چوکا با حساب 3-1 فتح تهران را برد و صعود خود به لیگ برتر فوتبال ایران دسته اول آن زمان را حفظ می کرد حسن رهنما و رجمت فیضی مقدم گل زدند مصطفی اعیادی پس از بازی در رختکن می گفت این علی کریمی عجب اعجوبه ای است چنان دریبل کرد که ستون فقرات من صدا کرد این دیگر کیه تیلار - چطور شد از چوکا جدا شدید ؟ پس از این که چوکا صعود کرد من به همراه تیم به سوریه برای پاداش قهرمانی نرفتم چون کارت پایان خدمت نداشتم و مجبور شدم به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم در تمرینات پاس تهران که در آن زمان جواد نکونام هم عضو آن تیم بود شرکت کردم که دوباره به تالش آمدم و نصرت ایران دوست من را به ملوان برد و خدمت سربازی را در ملوان را با کیوان ساجدی و علی نظر محمدی و بابک همرنگ هم بازی بودم تیلار - شرایط بازی در ملوان چطور بود ؟ از شانس من در اول فصل ایران دوست از ملوان رفت و محمد احمدزاده به ملوان آمد و گفت من به بازیکنان ایران دوست اعتقاد ندارم و ما را به امیدهای ملوان فرستادند با امیدهای ملوان قهرمان ایران شدیم با تیم ملوان قهرمان ارتش های ایران شدم احمدزاده از من در ملوان استفاده نکرد و خدمت سربازی تمام شد تمرینات ماشین سازی تبریز شرکت کردم ولی مشکلات خانوادگی باعث شد دوباره به تالش برگردم تیلار - بازگشت دوباره به چوکا چطور اتفاق افتاد ؟ بهرامیان سرمربی چوکا بود چوکا سقوط کرده بود و دیگر کارخانه چوکا تیم فوتبال را حمایت نمی کرد سال 1380 بود صالح نیا تیم را ول کرد رفت چون دیگر پول نبود حساب و کتاب های فراوان کار دست چوکا داد تیم به لیگ دسته اول سقوط کرده بود لیگ برتر تازه راه اندازی شده بود ملوان لیگ برتر بود ما نیم فصل اول بودیم ولی بی پولی باعث شد چند بازی را نرفتیم یک بازی به گنبد با آژانس رفتیم کنار زمین لباس کنی کردیم و با شش گل از تیم اتکا گرگان شکست خوردیم چوکا فقط سقوط می کرد . تیلار - تیم چوکا چگونه به تعاونی مرزنشینان واگذار شد ؟ چوکا دیگر تیم فوتبال را به تعاونی مرزنشینان واگذار کرد اگر چوکا زیر نظر کارخانه باقی می ماند الان مثل سپاهان در لیگ برتر بازی می کرد ما یک مدیر عامل غیر فوتبالی پیدا کردیم در یک بازی در زمین تختی تهران بازی داشتیم با تیم بانک ملی بود چند بازیکن خوب گرفته بودیم ایمان امین و اصغر رسولزاده به چوکا آمده بودند مدیر عامل به سرپرست زنگ زده بود که به داور سفارش کنید بازی را سه ساعت عقب بیاندازد تا من از رشت تازه حرکت کرده ام و به تهران برسم این مدیر عامل اصلا فوتبالی نبود و از قوانین خبر نداشت در یک بازی در لرستان برف باریده بود بازیکنان پیراهن آستین کوتاه پوشیده بودند به مدیر عامل گفتیم پیراهن آستین کوتاه مناسب در هوای سرد و برفی نیست گفت زیر پیراهن ورزشی چوکا کاموا بپوشید یا می گفت کفش فوتبال گران است باکفش معمولی بازی کنید سال 82 در تبریز در ورزشگاه باغشمال در روی نیمکت بازیکنان چوکا به جای گرم کن با لباس و کاپشن شخصی نشسته بودند و ما با بدبختی مسابقات را انجام می دادیم . تیلار - در یزد شما بودید؟ تیم چوکا در دور مقدماتی تیم های زیادی را شکست داد ولی مشکل عدم پرداخت حقوق بازیکنان مشکل ساز شد و بازیکنان در یزد اعتصاب کردند همه تیم ها از چوکا در یزد می ترسیدند ما شانس اول بودیم ولی اتفاق بدی افتاد تیلار - در مسابقات یزد چه اتفاقی افتاد ؟ بازیکنان جلسه گذاشتند و به خاطر پول چوکا و تالش را اذیت می کردند من با 11 بازیکن مردانه بازی کردیم بازیکنان که اعتصاب کردند ما را اذیت می کردند حتی با ما زد و خورد می کردند ولی ما جوانان مردانه بازی کردیم در بازی اول ما باختیم در بازی دوم با اتکا حمله کردیم ولی بدشانس بودیم در بازی اخر هم با تولی پرس قزوین مساوی کردیم خدداد افشاریان داور بود حقکشی کرد و چوکا صعود نکرد من پس از این بازی ها از چوکا 5 میلیون طلب داشتم پولمان را ندادند و پول رفت . تیلار - چطور از فوتبال خداحافظی کردید؟ پس از این اتفاقات سال بعد آقای نادر عزت الهی سر مربی چوکا شد یک نیم فصل بازی کردم ولی دیگر همه چیز عوض شده بود چوکا با روزهای گذشته فاصله گرفته بود و من این همه بلا و مشکل را در چوکا تحمل کرده بودم و انگیزه ام از بین رفته بود و فوتبال را رها کردم . تیلار - در حال حاضر آیا در فوتبال فعالیت دارید ؟ من دوست دارم مربی شوم یک مربی موفق و در کلاس مربی گری D شرکت کرده ام فرصت های زیادی را در زمان بازیگری از دست دادم فرصت بازی در ماشین سازی ، پاس ، نفت تهران ، سپیدرود رشت و چند تیم دیگر دوست دارم در زمان آینده مربی یک تیم در فوتبال تالش باشم . تیلار - با کدام بازیکنان بزرگ هم بازی بودید؟ با حسن اشجاری بازیکن استقلال تهران با پژمان نوری هم بازی بوده ام البته در چوکا و ملوان در ان دوره بزرگان فوتبال ایران در این دو تیم بازی می کردند فوتبال گیلان در دهه 70 دوران طلایی را سپری می کرد . تیلار - شما هم در ملوان و چوکا بازی کردید چه فرقی با هم داشتند ؟ ملوان تیم ریشه دار است در رده جوانان ونوجوانان سرمایه گذاری می کند ولی چوکا در رده پایه کار نکرد در فوتبال انزلی نگاه عمیق حاکم است ولی در فوتبال تالش کار اصولی و مربیان باکلاس می تواند آینده فوتبال منطقه را تضمین کند . تیلار - حرف دل و اخر شما چیست ؟ من با سرمربی بزرگ کار کردم حاج رضایی مربی اخلاق ایران دوست مربی تمرینی و صالح نیا مربی مدیریت بود در کنار این مربیان تجربه های زیادی به من آموخته دوست دارم به فوتبال تالش کمک کنم به مربیان و قدیمی ها ارزش قائل شوند سرمایه های فوتبال را حفظ کنیم از خانواده خودم هم تشکر ویژه دارم ، هفته نامه تیلار هم که در مورد ورزش تالش قلم می زند همیشه موفق باشد

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت بصورت شخصی اداره می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نتیجه ی بازی دو تیم چوکای تالش _ مقاومت تهران ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 743
  • کل نظرات : 427
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 59
  • آی پی امروز : 144
  • آی پی دیروز : 57
  • بازدید امروز : 259
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 259
  • بازدید ماه : 985
  • بازدید سال : 23,556
  • بازدید کلی : 304,671
  • کدهای اختصاصی


    http://upload.tehran98.com/upme/uploads/a826326e120e13471.jpg تماس با ما