loading...
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی چوکای تالش
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 214 جمعه 29 آذر 1392 نظرات (0)

درپي دعواي شكري و محمدياري بر سر تيم فوتبال چوكاي تالش، ورزش را سياسي نكنيد!

به گزارش معين كمتر از يك ماه پيش بود كه مديران ورزش استان به اتفاق مديران سياسي شهرهاي تالش و رضوانشهر در نشستي توافق كردند كه دست تيم يتيم شده چوكاي تالش را براي حضور در رقابتهاي ليگ سه را بگيرند. در اين نشست مقرر شد تا بهمن محمدياري مدیرعامل باشگاه، نیمی از هزینه‌های حضور این تیم در لیگ دسته سوم را پرداخت كند  و نیم دیگر را کارخانه صنایع چوب و کاغذ چوکا، اداره کل ورزش و هیئت فوتبال گیلان بر عهده بگیرند.

همه چيز در اين نشست كه با حضور افشین ملائی سرپرست اداره كل ورزش و جوانان گیلان، پرويز ارم ساداتي مدیرعامل کارخانه چوكا، بهمن محمدياري مديرعامل باشگاه چوکای تالش، شعباني و امام پناهي فرمانداران تالش و رضوانشهر و الماسخاله رييس هيئت فوتبال استان برگزار شد خوب پيش رفت حتي در تماس هاي بعدي مدير كل ورزش استان با شكري نماينده تالش صحبت از حضور اسپانسرهاي قويي چون شركت نفت شد اما عليرغم همه اين به به ها و چه چه ها به عمل كه رسيد ناگهان همه ساكت شدند.

گلریز مدیرعامل کارخانه چوکا در آن نشست گفته بود كه تلاش می کنیم تا بتوانیم مجوز هزینه کردن برای چوکا را دریافت کنیم تا مردم و جوانان تالش دغدغه ای نداشته باشند. اما حدود ده روز پيش كارخانه چوكا برخوردي با تيم واترپلو كرد كه گوش هاي تيم فوتبال تيز شد، عليرغم وعده هاي داده شده از سوي گلريز براي حمايت مادي از تيم واترپلوي استان گيلان كه در كشور تبديل به قطب شده است ناگهان يك روز مانده به مسابقات صحبتهاي از سوي مديرعامل كارخانه چوكا شد كه باعث ايجاد تنش در هيئت شناي گيلان و حتي قفل كردن درهاي اين هيئت و تعطيلي موقت يك هفته ايي و استعفاي دسته جمعي مجمع را در پي داشت، اگر چه اين مشكل با پادرمياني فدراسيون ظاهرا حل شده و تيم واترپلوي گيلان با استفاده از برند چوكا در رقابتها حضور مي يابد ولي عملا هنوز نه قراردادي با بازيكنان بسته شده و پولي پرداخت شده است. اگر هزينه هاي تيم هاي فوتبال و واترپلو را مقايسه كنيد در مي يابيد كه تيم فوتبال چوكا راه سختي در پيش دارد.

از خوان اول كه بگذريم تازه مي رسيم به خوان دوم؛ هنوز يكي دو هفته از نشست اضطراري براي نجات چوكا در دفتر مرد اول ورزش استان نگذشته بود كه ناگهان اداره ورزش شهرستان تالش بدون اينكه دستوري از اداره كل و مقام مافوقش داشته باشد درب ورزشگاه پورياي ولي تالش را بر روي بازيكنان چوكا كه براي تمرين آمده بوند بست، ملايي به خبرنگار معين گفت: وقتي در تلاش است كه اين تيم را نجات دهد هرگز چنين دستوري را نمي دهد، غفاري رييس اداره ورزش و جوانان تالش هم همه چيز را انكار كرد، اما كيست كه نديده باشد سه شنبه گذشته 12 آذر ماه بازيكنان چوكا ساعتها پشت دربهاي ورزشگاه پورياي ولي تالش منتظر ماندن تا مقام مافوق غفاري به وي اجازه باز كردن درب ها را بدهد.

اما صحبت از مقام مافوق غفاري كار را به خوان سوم مي كشاند، اظهارات و تحركات بعدي در تالش حكايت از آن دارد كه اين مقام مافوق كسي جز محمود شكري نماينده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال نبود. ظاهرا بدستور نماينده فعلي شهر بود كه درب ورزشگاه بر روي تيم نماينده سابق بسته شود.

چوکا اين تيم پرسابقه با قلعه عقابهايش در دهه 70 یکی از تیم های پرقدرت فوتبال ایران بود که تیم‌های پرسپولیس و استقلال را نیز در تالش زمین گیر کرده بود و جان گرفتن دوباره اين تيم با مديريت محمدياري نمي تواند خوش آيند نماينده فعلي باشد از اين رو تمام تلاشش را براي محو رقيب آينده خود در كارزار سياست انجام مي دهد، اول تلاش كرد درب ورزشگاه را عليرغم همه توافق هاي قبلي بر روي تيم ببندد و اكنون در حال پيدا كردن اسپانسري جديد براي اين تيم است تا چوكا را از دست محمدياري دربياورد و موفقيتهاي احتمالي آينده اش را به نام خود ثبت كند ولي در اين را هم موفق نبود، صحبت از حمايت شركت نفت بود، اگرچه لقمه بزرگي بود و كسي باور نمي كرد اما در تالش همه خوشحال بودند كه يك حامي قوي به اين شهر مي آيد ولي اين مهم در حد حرف باقي ماند، روز شنبه هم گروهي ديگر تحت عنوان اسپانسر از سوي شكري با محمدياري نشست داشتند كه متاسفانه آنها هم تا بدهي 70 تا 80 ميليون توماني تيم را شنيدند پا پس كشيدند و دوباره محمد ياري ماند و حوضش.

شكري نماينده تالش كه از ناتواني در يافتن اسپانسر كمي عصباني بود در تماس خبرنگار معين كه جوياي احوال تيم چوكا شده بود گفت: به من چه ارتباطي دارد مگر چوكا خودش مديرعامل ندارد چرا از من مي پرسيد؟

اين درحالي است كه وي پيشتر به نسيم آنلاين گفته بود كه تیم چوکا متعلق به تعاونی مرزنشینان است و مدیریت فعلی این تیم به صورت غیرقانونی در این جایگاه قرار دارد. وي تاكيد كرد: شورایی که مدیریت چوکا را به مدیر فعلی تحویل داده غیرقانونی این کار را کرده است و این تیم باید به تعاونی مرزنشینان بازگردد. شکری افزود: می‌گویند نماینده نگذاشته که تیم تمرین کند، مگر نماینده قلدر است که نگذارد تیم تمرین کند. این حرف صحت ندارد و من این حرف را تایید نمی‌کنم. حرف ما این است که این تیم باید به صاحب اصلی خود برگردد تا در مورد آن تصمیم صحیح اتخاذ گردد. حق چوکا بیشتر از این حرف‌ها است.

اين برخورد اگر چه از سر استيصال ولي شايسته نبود، چرا كه در جايگاه نماينده مجلس هر امري در شهرستان به وي ارتباط پيدا مي كند و بايد پاسخگوي معضلات حوزه انتخابيه خود باشد.

اما بهمن محمدياري كه خسته از اين همه مشكلات بوجود آمده براي تيم چوكاي تالش بود به خبرنگار معين گفت: دلم براي اين تيم و بازيكنان خوبش و مردم اين شهر مي سوزد، براي همين قصد واگذاري دارم تا كسي كه مي تواند قلعه عقابها را احيا كند بيايد و تيم را تحويل بگيرد ولي تا كنون هر كسي پا پيش گذاشته چون فوتبالي نبود تا از هزينه هاي تيم و بدهكاري هايش مطلع شد فرار كرد. وي افزود: آخرين مورد هم همين شنبه بود كه نماينده شهر نماينده اي از تعاوني مرزنشينان فرستاد تا مذاكره كنند اما آنها نيز به مانند قبلي ها نه بلد بودند و نه توان داشتند كه از چوكا حمايت كنند در نهايت اين فصل نيز خودم بالا سر تيم هستم و با تمام قوا با مشكلات مبارزه مي كنم. محمدياري ادامه داد: الحمدالله تيم را خوب بستم و بازيكنان خوبي هم به مجموعه اضافه شدند و با كمك هواداران ان شائ الله با بازگشتي كه بعد از دو سال به قلعه عقابها داريم نتايج درخشاني بگيريم و به ليگ هاي بالاتر فكر كنيم. وي با اشاره به اینکه برای حضور یک تیم در لیگ دسته سوم فوتبال کشور حدود سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: در صورتیکه کارخانه چوکا هزینه های کامل این تیم را تقبل کند، حاضرم امتیاز باشگاه را نیز به کارخانه چوکا واگذار کنم.

وي در گفتگويي با سايت مريان تالش هم تاكيد كرد: مدیریت من بر چوکا کاملا قانونی است و چوکا الان متعلق به تعاونی مرزنشینان نیست. چرا كه شورایی متشکل از رئیس اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان، فرمانداران منطقه(تالش و رضوانشهر) و رئیس هیات فوتبال استان گیلان و تالش هم حضور داشتند و مصوب شد تا هیات مدیره کارخانه چوکا این تیم را بپذیرد و من مدیر تیم باشم. وی با اشاره به اینکه هیچ ادعایی نسبت به تیم چوکا ندارد بیان کرد: هر کس که فکر می‌کند می‌تواند به تیم کمک کند بیاید. نماینده پیشین مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، افزود: تا روز دوشنبه (امروز) منتظر مدعیان مدیریت چوکا خواهیم بود ولی بعد از آن با قدرت به کار خودم ادامه می‌دهم. امیدوارم ورزشی‌ها برای مدیریت چوکا پیش‌قدم شوند نه سیاسیون. 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت بصورت شخصی اداره می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نتیجه ی بازی دو تیم چوکای تالش _ مقاومت تهران ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 743
  • کل نظرات : 427
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 59
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,616
  • بازدید ماه : 3,645
  • بازدید سال : 26,216
  • بازدید کلی : 307,331
  • کدهای اختصاصی


    http://upload.tehran98.com/upme/uploads/a826326e120e13471.jpg تماس با ما