loading...
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی چوکای تالش
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 201 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

لطف و محبت سایت مازند لیگ نسبت به تالش

از طرف دوست عزیزم آقای محمد نعمتی


مازندلیگ / محمد نعمتی:


 تیم خونه به خونه با تساوی مقابل چوکا در جهنم تالش موفق شد مستقیماً راهی لیگ دسته دوم فوتبال کشور شود.



در طی چند سال اخیر ، در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و سایر ورزشگاه هائی که در آن پای نهادم پیش آمده که با اتفاقات عجیب و غریب و بعضاً وحشتناکی مواجه شوم ولی صادقانه بگویم ، برای حضور در تالش و ورزشگاه پوریای ولی کمی دچار استرس شده بودم .



البته مسائلی که در طی یک روز قبل از آغاز بازی اتفاق افتاده بود نیز مزید بر علت شد تا بر هیجانم افزوده شود. در ابتدای شهر بندرانزلی وقتی آدرس جاده تالش را از یک بنده خدا پرسیدیم طرف پس از دادن آدرس گفت: " اگر قصد اقامت در این شهر را دارید سعی کنید در داخل شهر منزل بگیرید . چون امنیت در این شهر کم است!! "

 تنها واکنشی که من و همسفرانم می توانستیم نسبت به این جمله داشته باشیم این بود که همدیگر را هاج و واج نگاه کنیم و در فکر فرو برویم که قرار است در چه جائی قدم بگذاریم.



در هتل سفیدکنار بندرانزلی نیز مسافرانی را دیدیم که عنوان می کردند در تالش از ساعت 18 به بعد هیچ زنی در خیابان های شهر عبور و مرور نمی کند!!



کتک خوردن چند سال پیش داور هم که برنامه نود و عادل فردوسی پور را حسابی به وجد آورده بود مزید بر علت شد تا بر استرس ما افزوده شود.


البته این احساس فقط در بنده بوجود نیامده بود و تقریباً اکثر مازنی های هوادار خونه به خونه که خود را برای این دیدار رسانده بودند همچین حسی داشتندو با تعریفاتی که شنیده بودیم فکر می کردیم با مردمانی روبرو خواهیم شد که قیافه های عجق و وجق دارند!!



با این وجود روز مسابقه فرا رسید و با اسکورت دو خودروی پلیس که 5 کیلومتر قبل از ورودی شهر منتظر ما بودند ، وارد شهر شدیم .



جدای از خوش آمدگوئی همکاران بامحبتم در سایت های منتسب به چوکای تالش و تعدادی از همشهریان شان در مقابل درب ورودی ورزشگاه ، بیش از 4 هزار هوادار چوکا با چهره های باکلاس و معمولی در طول 90 دقیقه شدیداً تیم خود را تشویق می کردند و خون از دماغ کسی نریخت و کسی هم توهین نشد تا زودتر از آن چه که فکرش را بکنید ذهنیتم را نسبت به آنها تغییر دهم.



جالب تر اینکه پس از تساوی تیم شان مقابل خونه به خونه و مسجل شدن عدم صعود شان به لیگ دسته دوم نه تنها هیچ توهینی به داور و بازیکنان خونه به خونه نکردند بلکه حتی بازیکنان تیم خود را نیز مورد تشویق قرار دادند.



تعدادی از بازیکنان چوکا نیز با حضور در رخکتن تیم خونه به خونه صعودشان به لیگ دو را تبریک گفتند و در بیرون از ورزشگاه هم خبری از تالشی ها برای گرفتن تسویه حساب از تیم خونه به خونه و هوادارانش نبود!



حدود ساعت 19 الی 19:30 دقیقه از ورزشگاه تالش را باز هم با اسکورت خودروی های پلیس به سمت هتل سفیدکنار بندرانزلی ترک گفتیم و تمام مسافران دو اتوبوس شدیداً معتقد بودند نه تنها نیازی به مأموران نیروی انتظامی نیست بلکه حاضرند شهر را با پای پیاده و از میان تالشی ها بپیمایند و از این شهر خارج شوند. البته بماند که ساعت از 18 عصر هم گذشته بود و خیابان های شهر تالش پر بود از زن و دختر و پیر و جوان که آزادانه در شهر رفت و آمد می کردند .

 محبت های مردم تالش در حق تیم خونه به خونه به اندازه ملموس بود که حتی مسئولان باشگاه خونه به خونه نیز از مازندلیگ خواستند تا مراتب تشکر و سپاس خود را هواداران چوکای تالش و مأموران انتظامی این شهر به استحضار مردم فوتبال دوست ایران برسانیم.



مدیرعامل تیم فوتبال خونه به خونه در این خصوص گفت: چه مردمان گلی هستند مردم تالش . واقعاً از مهمان نوازی و محبت های این عزیزان لذت بردیم و از همه آنها ممنونیم . خدا نبخشد کسانی را که سعی در تخریب وجهه مردم این دیار دارند.



جواد حسن زاده در پایان گفت: از مأموران نیروی انتظامی نیز بابت زحماتی که در برپائی امنیت ورزشگاه پوریای ولی متحمل شدند صمیمانه تشکر می کنم . هر چند معتقدم جو این بازی به گونه ای بود که بدون حضور مأموران نیز بی هیچ حاشیه ای برگزار می شد.



به هر حال دیدار چوکای تالش و خونه به خونه مازندران در کمال صحت و سلامت برگزار شد تا هواداران چوکای تالش علیرغم ناکامی تیم ریشه دارشان ، برنده واقعی فصل جاری لیگ دسته سوم فوتبال کشور لقب گیرند.



بی شک عملکرد هواداران پرشور چوکا هم بابت استقبال چند هزار نفری شان از بازی هائی در سطح لیگ سه کشور و هم بابت اخلاق و ادبی که از خود نشان دادند سبب شده است تا فوتبال ایران را مجاب کند که به تالش پرافتخار و چوکای رویائی اش به دید احترام بنگرند.



شاید وقت آن رسیده تا فوتبال ایران ماجرای کتک خوردن داور دیدار دو تیم چوکا و شهرداری دزفول را به فراموشی بسپارند. اتفاقی که حتی در قائمشهر و بعضی از شهرهای کشور نیز روی داد و آب از آب تکان نخورد.

نمی دانم مردم تالش و هواداران چوکا ، بابت ذهنیت های مزخرفی که نسبت به آنها داشتم مرا خواهند بخشید یا خیر؟

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت بصورت شخصی اداره می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نتیجه ی بازی دو تیم چوکای تالش _ مقاومت تهران ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 743
  • کل نظرات : 427
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 59
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 493
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,007
  • بازدید ماه : 4,036
  • بازدید سال : 26,607
  • بازدید کلی : 307,722
  • کدهای اختصاصی


    http://upload.tehran98.com/upme/uploads/a826326e120e13471.jpg تماس با ما