loading...
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی چوکای تالش
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 301 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خبرنگار چوکا : میلادمینویی


درپی درخواست شما عزیزان مصاحبه ی کوتاهی انجام دادیم با محمد نعمتی مدیرمسئول وبسایت مازندلیگ و روابط عمومی هیئت فوتبال استان مازندران ،  محمد نعمتی که در دیدار چوکا و خونه به خونه حضور داشت و تمام اتفاقات این دیدار را رصد کرده بود و تصاویر زیبایی به تصویر کشیده بود،   باعث شد دست به قلم ببرد و این جو زیبا ، پرشور و بی حاشیه را مورد ستایش قرار دهد.

 


محمد نعمتی: حضور این همه تماشاگر در بازی چوکا و خونه به خونه جای تعجب داشت


http://s5.picofile.com/file/8123259018/nemati.jpg

 

** آقای نعمتی آیا تا به حال به تالش صفر کرده بودید؟

 

متأسفانه این افتخار را نداشتم تا به این منطقه سفری داشته باشم.

 

 

 

** بازی چوکا و خونه را چطور ارزیابی می کنید؟

 

احساس می کم بازیکنان چوکا به دلیل سطح توقع بحق هواداران تیم شان مبنی بر صعود این تیم به لیگ دو ، کمی استرس داشتند و این مسئله بیشتر در نیمه اول نمود پیدا کرده بود. اگر دقت کرده باشید خونه به خونه با گلی که در این نیمه به ثمر رساند ، کار چوکا را در همان نیمه اول تمام کرده بود و چوکا هر چه تلاش کرد نتوانست در نیم دوم نتیجه را به سود خود برگرداند. در کل یک بازی زیبا و فیزیکی از آب در آمد و تیم تان از بازیکنان قابل و توانمندی برخوردار است.

 

 

** جو ورزشگاه پوریای ولی را چطور دیدید؟

 

 

ببینیدً بنده در طی چند سال اخیر با تیم های زیادی از فوتبال مازندران در ورزشگاه های سایر نقاط کشور حضور یافتم و جوی که در ورزشگاه شما دیدم را هیچ جا ندیدم. واقعا فوق العاده بود. هیچوقت ندیدم در لیگ 3 این تعداد تماشاگر به ورزشگاه بیاید. شاید قبلاً تالشی ها در بازی با استقلال و پرسپولیس همچین جوی را تجربه کرده باشند ولی ما اینجا داریم در خصوص لیگ سه صحبت می کنیم و این مسئله برای لیگ سه واقعاً فوق العاده بود.

 

البته قبلاً هم در این مورد شنیده بودم ولی شنیدن کی بود مانند دیدن! آقای ابراهمی مرادی ، سرمربی استقلال قائمشهر نیز تعریف می کرد که چگونه در بازی رفت با وجود شکست 3 بر 1 چوکا مقابل استقلال ، مورد تشویق هواداران تیم شما قرار گرفته بودند و خیلی از تالشی ها تعریف می کرد.

 

بنده به شخصه به هواداران چوکا هم از نظر ادب و تربیت و هم از نظر کلاس تشویق کردن نمره 100 می دهم.تماشاگران چوکا تماشاگران با کلاسی هستند، با اینکه تیمشان یک صفر عقب بود ولی هیچگونه اتفاقی نیافتاد وبی احترامی ندیدیم و با اینکه تیمشان نتوانست صعود کند فقط تیم خودشان را تشویق می کردند. البته یک انتظار هم باید از مسئولان شهر تالش داشت.

 

 

 

** چه انتظاری؟

 

 

احساس من این است که مسئولین تالش باید به فکر ساختن سکوهای بیشتری برای تماشاگران چوکا باشد. وقتی چوکا در لیگ 3 است  و این همه هوادار دارد اگر به لیگ های بالاتر صعود کند گمان نمی کنم  این سکوها پاسخگوی هواداران باشد. خوشبختانه ساختار ورزشگاه پوریای ولی به گونه ای است که امکان افزایش سکوی های این ورزشگاه وجود دارد.

 

** ظاهراً جو ورزشگاه پوریای ولی شما را خیلی تحت تأثیر قرار داد.

 

همینطور است ، به شخصه هوادار تیم های پر طرفدار هستم و معتقدم این تیم ها می توانند فوتبال ایران را زنده نگه دارند. بیشتر تیم ها به علت نبود هوادار از بین می روند. همه باید تلاش کنند چوکا به لیگ بالاتر صعود کند چون چوکا یکی از برندهای فوتبال ایران است. مسئولین تالش باید به فکر یک اسپانسر خوب برای چوکا باشند چون ظاهراً این تیم نیز به مانند نساجی از کارخانه های مربوطه هیچ سودی نمی برند و از هردو تیم فقط نامشان باقی مانده است.

 

پیش آمده که اسپانسرها به شرط تعویض نام نساجی قصد داشتند در این تیم سرمایه گذاری کنند ولی هواداران مانع این کار شدند . چون نساجی برند شهر قائمشهر است. اکثر تیم های مازندران ازبین رفته است و فقط  نساجی باقی مانده است.

 

در گیلان هم یکی از تیم هایی که با نامش سروری می کند چوکای تالش است.  این جمعیتی که به ورزشگاه آمده بود به عشق نام چوکا بود.تیم چوکا ریشه دار است و از دیدن این جماعت خوشحال شدم. خیلی متاسف شدم که باید از بین یکی از دو تیم خونه به خونه و چوکا باید یک به لیگ 2 صعود می کرد.امیدوارم مسئولین به فکر چوکا باشند و هواداران این تیم را ول نکنند.

 

** دربازی های نساجی هم این چنین تماشاگران پرشوری حضور دارند ؟

 

 خب ، قائمشهر سالهاست در این زمینه مشهور است. ممکن است برخی از آمدن به ورزشگاه تالش و جو ورزشگاه یک نوع ترس داشته باشند . اینگونه ترس در ورزشگاه قائمشهر همیشه هست. بطور مثال در بازی نفت تهران و نساجی مازندران همان سالی که نفت تهران از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد از بازیکنان نفت درمورد جو ورزشگاه شهید وطنی سوال شد و آنها اذعان داشتند:" در مسیر تهران به قائمشهر به ما گفته بودند فکر کنید قرار است 2 ساعت به جهنم سفر کنید و بازگردید . پس انتظار هر چیزی را داشته باشید."

 

واقعاً هم جو وحشتناکی به راه افتاده بود و کنترل آن همه جمعیت خیلی سخت بود. در قائمشهر همچین فضاهائی بسیار یافت می شود و همیشه اسباب تعجب مربیان و بازیکنان تیم های مهمان را فراهم می کند . آنها ناراحت می شدند که چرا این تیم با این همه هوادار باید دو دهه در لیگ یک باشد. همانطوری که جای چوکا در لیگ سه نیست و لیگ یک حداقل حق این تیم است.

 

 

** ظاهراً مطلب تان در خصوص این مسئله نیز به دل هواداران تالشی و مازندرانی نشست.

 

این متن برآمده از دلم بود و از ته قلبم نوشتم. احساس می کردم اگر این متن را نمی نوشتم در حق تالش و هواداران چوکا ظلم کردم. خوشحالم که مورد استقبال قرار گرفت. امیدوارم این متن بتواند ذهنیت های منفی جامعه فوتبال ایران نسبت به هواداران چوکای تالش را پاک کند.

 

 

** اگر صحبت خاصی مانده بفرمائید.

 

از لطف و مهمان نوازی شما و همشهریان تان تشکر می کنم و جا دارد یک خسته نباشید جانانه نیز به شما داشته باشم بابت زحماتی که در طول این فصل کشیدید و اخبار تیم تان را روی خروجی وب قرار می دادید. احساس می کنم یکی از بروزترین وب های هواداری فوتبال باشید و امیدوارم برای چوکا هم که شده این روند ادامه داشته باشد. در نظرسنجی جدیدی هم که در خصوص عملکرد خود در این فصل گذاشتید بنده گزینه "عالی" را انتخاب کردم .هواداران چوکا هم تیم خود را تنها نگذارند و کمک کنند تا تیم به جایگاه واقعیش برسد.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت بصورت شخصی اداره می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نتیجه ی بازی دو تیم چوکای تالش _ مقاومت تهران ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 743
  • کل نظرات : 427
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 59
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 300
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,814
  • بازدید ماه : 3,843
  • بازدید سال : 26,414
  • بازدید کلی : 307,529
  • کدهای اختصاصی


    http://upload.tehran98.com/upme/uploads/a826326e120e13471.jpg تماس با ما