loading...
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی چوکای تالش
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 153 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)
رامیز دانشور شریفچوکای تالش، نام تیم فوتبال پر آوازه ی شمال کشور است که در بین اهالی فوتبال به قلعه عقاب ها اشتهار دارد. قلعه عقابها و تیم فوتبال چوکای تالش در دهه 70 غول فوتبال شمال ایران به شمار میرفت و چه تیم های بزرگ فوتبال ایران ، سر تسلیم بر جوانان شایسته این دیار فرو می آوردند. ورزشگاه تالش مملو از جمعیت می شد و شور فوتبالی از طوالش تا فومنات برمی انگیخت و هر تالش و تالشی عشقش چوکا بود. هر چند یک دهه ایست که آفتاب چوکا غروبی غمناک دارد اما در سال فوتبالی گذشته ، علیرغم همه حاشیه ها و چالش ها و مضایق، چوکای تالش در نیم فصل جهشی خیره کننده داشت و قلعه عقاب ها شاهد یورش سربازان سبزش بود و سکوهای ورزشگاه پوریای ولی بعد از سالها طعم تشویق های تماشاگران را چشید.نام بهمن محمدیاری در طی عروج و افول چوکا همواره با  با این تیم ریشه دار همراه بوده . چه زمانی که محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال بود و چه زمانی که مالک باشگاه چوکا بوده و البته در هر دو وضعیت بهمن محمدیاری در کنار چوکا بوده است و با موفقیت های چوکا خوشحال شده و با ناکامی های چوکا هم مغموم. لیگ دسته سوم هم به پایان رسید و چوکا با تمام شایستگی در دقیقه 90 از رسیدن به لیگ دسته دوم بازماند. حال چوکا چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟. شما خوانندگان گرامی را در گفتگویی با بهمن محمدیاری ، از چند و چون اتفاقات این فصل تیم فوتبال چوکا و آینده این تیم فوتبالی بیشتر آگاه و آشنا می کنیم.

شریف : با سلام و عرض ادب.  آقای محمد یاری شما پس از اتمام مسابقات فصل 91 92 لیگ دسته 2 کشور و سقوط به لیگ پائین تر و گذاران شرایط سخت،  ان هم بعد از دو سال دوری از تالش ، به یکباره طبق گزارش رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان ، انصرافتون رو از تیم داری در فصل جاری اعلام نمودید و موضوع را به هیئت فوتبال استان و اداره کل ورزش جوانان استان  واگذار کردید . حال سوالی که پیش میاید این است که چرا اقای بهمن محمد یاری  از تیم داریه  ، تیمی که خودش از بنیان گذاران اصلی او بوده و در طول بیش از دو دهه زحمت های فراوانی در این تیم کشیده ، اعلام انصراف کرد و حاضر شد تیم رو به مسئولان تحویل بدهد ؟

بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت شما و ممنون از سوال خوبتون . دو دلیل عمده باعث گرفتن چنین تصمیمی هر چند بر خلاف میل باطنیمان ، شد . در توضیح دلیل اول باید بگویم  بنده با توجه به حضور چندین و چند ساله ام در عرصه ورزش به طبع ، با مشکلات تیم داری به لحاظ تأمین هزینه های سنگین مالی در طی یک تورنمنت رفت و برگشت ، آشنا بودم . چون از قبل تیم داشتم و می دانستم تیم داری هزینه های سنگینی دارد .در این خصوص دوستان و همکاران مستحضر هستند طبق روالی که در طول این چندین سال تیم داری داشتم و دارم ، من  باید ابتدا هزینه ها را  قبل از شروع فصل پیش بینی کرده و متناسب با ان هزینه ها و منابع مالی،  تیم را روانه ی مسابقات کنم . بر طبق همین استراتژی بوده  که در طی 10 سال گذشته کسی نیست بیاید بگوید که من ، از بهمن محمد یاری ریالی طلب دارم . بنابراین  من باید قدم های خودم را محکم بردارم که یک جوان، یک فوتبالیست یا یک ورزشکاری نتواند فردا مدعی شود که محمدیاری پول من را نداده است بر خلاف ان چیزی که شما امروز در ورزش و فوتبال کشور می بینید که تمام برنامه های نود، ورزشی و سکو... اختصاص به بدهی دارد لذا با اطلاع از مشکلات تیم داری و تامین هزینه های سنگین مالی ، ان هم بعد از چندین سال خصوصی اداره کردن باشگاه ، تصمیم بر انصراف گرفتیم . همچنین گذشته از مسائل و مشکلاتی که عنوان شد ، من می دانستم که حضور بنده یک سری مشکلات را  برای اهل تیم ایجاد خواهد کرد و باعث مقاومت هایی در سطح شهر و مانع پیشرفت تیم و مانع کمک مسئولین شهرستان در اداره تیم خواهد شد ( که همینطور هم شد ) . بنابراین با اشراف بر شرایط حساس شهرستان و احتمال اینکه حضور من مشکلات عدیده ای رو برای تیم ایجاد بکند و در این فضا نه کسی بتواند کمک کند و نه اجازه ی کمک داشته باشد..... لذا با این تفاصیر من پیشنهاد دادم که تیم داری نکنم تا این تیم به مسئولین شهرستان واگذار بشود.
  ادامه ی مصاحبه در ادامه مطلب

شریف : بین این دو مشکل که عنوان داشتید ، یکی تامین هزینه های مالی و دیگری مقاومت احتمالی برای کمک به تیم ، کدامیک شما را بیشتر به سمت انصراف از تیم داری سوق داد ؟

هر دو مورد در کنار هم بودن. اگر تأمین هزینه ها راحت بود چرا تیم سپید رود به این وضعیت افتاد. چرا داماش به این وضعیت افتاد. چرا ملوان هم هنوز مشکلاتی دارد. چرا پرسپولیس و استقلال و چرا تیم های دیگر حاضر در لیگ های مختلف مثل نساجی مثل گهر و غیره.. پس همه تیم ها بعضی هزینه های مشترک را دارند ؛ این ها همه در کنار هم باعث گرفتن چنین تصمیمی شد . من بخاطر اینکه بیایم هم ذهن خودم را راحت کنم، هم دیگران را درگیر یک مسئله حاشیه ای نکنم؛ خودم را کنار کشیدم که مسئولان بیایند این امانت را از من تحویل بگیرند و تیم داری کنند.
شریف: بعد از اعلام امادگیتون برای تحویل تیم چه اتفاقاتی افتاد؟
ما تا روز آخر که باید لیست بازیکنان و قراردادشان ارائه می شد، منتظر ماندیم. 

شریف: تاریخ آن روز کی بود؟
بعد ظهر شنبه که باید لیست ارائه می شد. قرارداد ها را می توانید از باشگاه بگیرید

شریف: آیا کسی برای تحویل تیم مراجعه کرد؟
 

دوستانی برای مذاکره آمدند اما بعد  متوجه شدیم که این ها با مقوله تیم داری به کل بیگانه هستند و حتی همراهان ان ها اذ ان داشتند  که این ها در تیم دنبال منافعی می گردند که این تیم چه منافعی برای آنها میتواند داشته باشد . پس از ان که دریافتند جز هزینه کردن از جیب هیچ منافعی ندارد پیشنهاد خود را پس گرفتند .

شریف: گویا جلسه ای هم در اداره کل ورزش و جوانان بابت واگذاری چوکا برگزار شده بود.درآن جلسه چه گذشت ؟

بله در ادامه ی پیگیری ها برای تحویل تیم ، جلسه ای با حضور مدیر کل، رئیس هیئت فوتبال، فرمانداران دو شهرستان رضوانشهر و تالش به نیابت از نماینده ی شهرستان ، خبر نگاران و بنده در اداره کل برگزار شد . ما در آن جلسه همه چیز را گفتیم که این باشگاه یک دارایی هایی دارد و یک هزینه هایی . و ما تا امروز هزینه ها را با کمک بعضی از دوستان تأمین کردیم ،. این دارایی ها متعلق به محمد یاری نیست!، متعلق به باشگاه است. هر باشگاهی امکاناتی دارد. اگر کارخانه چوکا بیاید این تیم را تحویل بگیرد. ما همه ی امکانات و دارایی ها را به آن تحویل می دهیم.

شریف: پس چوکا مثل پرسپولیس و استقلال یک برند نیست و دارایی هم دارد؟

بله همینطور است چوکا صرفا یک برند نیست و دارایی هایی دارد که جز اموال  باشگاه است و ما هم گفتیم و حاضریم این ها را به صاحب اصلیش که کارخانه چوکا است، تقدیم کنیم  ولی نه اینکه هر رهگذری بیاید بخاطر منافع و بخاطر دارایی های باشگاه بگوید این تیم را مجانی به من بده. ما بخاطر اینکه احساس می کردیم خود کارخانه می تواند هزینه های باشگاه را تأمین بکند قانع شدیم که این امکانات را هم به کارخانه چوکا تحویل بدهیم. اما در ادامه مذاکرات کارخانه و شرکت چوکا علیرغم صورت جلسه ای که هست ، اعلام کرد که نمی تواند و مجوز تیم داری ندارد .  از طرفی هم گروهی را که ، با فشار  از شهرستان ها برای مذاکره با ما فرستادند  ، اظهار داشتند  که چرا ما باید برای تیم هزینه بکنیم اصلا تیم داری به ما چه ارتباطی دارد و چه منافعی برای ما دارد ، یعنی اصلاً توجیه نشده بودند و صرفا تحت فشار پای مذاکره آمده بودند و نه مسئولیت داشتند و نه از چندو چون قضیه با خبر بودند . حتی در اواخر جلسات  به گروه مذاکره کننده از طرف شهرستان ها پیشنهاد کردیم که ما حاضر هستیم که این باشگاه که امتیازش صد میلیون می ارزد را به شما بدهیم و شما از بدهی مالیاتی ما که 80 میلیون است  ،50 درصد را شما تقبل کنید . یعنی ما حتی حاضر شدیم بخشی از بدهی باشگاه را خودمان تقبل کنیم  و تیم را واگذار کنیم اما در نهایت این ها به هیچ وجه حاضر نشدند حتی ریالی از آن هزینه هایی که ما کرده بودیم را بدهند . مثلاً خرید  لباس  ، توپ ، به فدراسیون و غیره... پول داده بودیم، و ......... دیدیم که دستشان خالی است یا به هر دلیلی نمی خواهند. شریف: بالاخره خروجی جلسه چه شد؟
نتیجه اینکه ما از لحظه ای که احساس کردیم که آنها هیچ گونه آمادگی برای تیمداری ندارند ، همان جا اعلام کردیم که این تیم را ما نگه می داریم و هزینه هایش را تقبل می کنیم و با قدرت هم در مسابقات حضور پیدا می کنیم.  وچنین هم شد و با قدرت حضور پیدا کردیم و در مسابقات شرکت کردیم  ولی در ادامه  تیم را با چالش هایی روبرو کردند مانند عدم تحویل زمین و ادعای غیر قانونی بودن پروانه باشگاه .....

شریف: گویا شما تا لحظه آخر هم راه را برای تحویل تیم باز گذاشته بودید که حتی بعد از شروع مسابقات هم بیایند و تیم را تحویل بگیرند؟
بله ، طبق صورت جلسه ای که در اداره کل ، باشگاه و کارخانه ی چوکا نیز موجود است و باشگاه هم میتواند در اختیار شما قرار دهد  چند بند قید شده که از جمله اینکه ما متعهد شده ایم که هر زمان کارخانه چوکا اعلام آمادگی کند ما امادگی داریم تیم را تحویل دهیم اما در مقابل استقبال و عزمی در تحویل گرفتن تیم از سوی کارخانه و گروه مذاکره کننده شهرستان ها  ندیدیم . پس از کش و قوص های فراوان و نگرانی هوادارای چوکا در تالش ماسال رضوانشهر و سایر نقاط علارقم مشکلات تامین هزینه های مالی و مقاومت های صورت گرفته تصمیم بر تیم داری گرفتیم .  لذا ما از روزی که تصمیم بر ادامه کار گرفتیم به کمک دوستان کار را با قدرت شروع کردیم و ادامه دادیم تا به امروز .

شریف : اقای محمدیاری همونطور که اشاره داشتید در طول فصل همواره از سوی نماینده ی شهرستان اتهامی با عنوان مالکیت و تصاحب غیرقانونی پروانه باشگاه بر علیه شما مطرح شده .... برای شفاف سازی توضیحاتی اگر بفرمایید ممنون خواهیم شد
 :

بله متاسفانه مکاتبات زیادی مبنی بر غیر قانونی بودن تیم از سوی نماینده فعلی با وزارت ورزش انجام شد. در حالی که تیم قانونا ثبت شده  و دارای پروانه باشگاه بود و همه چیز براساس قانون پیش رفته بود  و چراکه در صورت غیر قانونی بودن صدرصد جلوی آن گرفته میشد. البته ما به این مسائل توجه ای نداریم. ما کار را درست انجام دادیم در برابر هر انتقاد آماده ایم جواب بدهیم . 
اما در خصوص چگونگی واگذاری مالکیت باشگاه برای شفاف سازی مایلم توضیحاتی رو به مردم تالش بدهم .
در دوره پنجم که من نماینده شهرستان بودم تیم را با عنوان چوکا انزلی به طور رسمی از انزلی به تالش منتقل کردم البته ناگفنته نماند که از دوره چهارم مذاکرات و مکاتباتی انجام و زمینه ها برای این کار فراهم شده بود ولی در دوره پنجم و توسط خود ما به نتیجه رسانیده شد و در نهایت اسم تیم را به چوکای تالش تغییر دادیم .
که بعد ها همان تیم تبدیل شد به قلعه عقابها و آن موفقیت هایی که ایجاد شد. ما هم به نوبه ی خودمان تمام سعی تلاشمان را در اون مقطع انجام دادیم به نوعی در موفقیت تیم سهیم بودیم. اما در دوره ی ششم طی قراردادی که مدیریت وقت کارخانه با نماینده وقت آقای اسلامدوست داشت تیم به طور کامل از  زیر نظر کارخانه چوکا خارج و با شرط تامین هزینه ها به تعاونی مرزنشنیان واگذار شد و مدیریت وقت چوکا نیز با یک زرنگی ای از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرد.
در ادامه تعاونی مرز نشینان هم ، نتوانست هزینه های تیم را تأمین کند در نتیجه تصمیم گرفته میشود که  تیم  به سه نفر یعنی آقایان امیر شریفی ، محراب واحدی و آقای امیر عابدی انتقال پیدا کند  . بعد از امدن دوباره ی ما در دوره ی هفتم دیدیم این تیم در حدود بیش از 200 میلیون تومان بدهی دارد که (با پول امروز چیزی در حدود 2  3 میلیارد میباشد) بنده در اون مقطع پیشنهاد دادم و گفتم من بدون تقبل بدهی های گذشته حاضرم به خاطر زنده ماندن تیم هزینه های جاری فصل را تقبل کنم و چون مسابقات در حال شروع شدن بود من هزینه ها را تقبل کردم و ما وارد مسابقات شدیم .
بعد از اینکه که ما یک فصل  تیم داری کردیم و تیم را از رکود دراوردیم ، برای شروع فصل بعد مواجه شدیم با حجم زیادی از شکایت ها ی طلب کاران از باشگاه به فدراسیون . ما هم نامه زدیم به مدیریت قبلی (3 نفر) و گفتیم یا شما بیایید تیم را اداره کنید یا تیم را به ما واگذار کنید. آنها چون نمی توانستند بدهی باشگاه را بدهند تیم را با بدهی هایش به ما منتقل کردند و ما هم  با طلبکاران مذاکره کردیم و بدهی های باشگاه را صفر کردیم و با تشکیل هیئت امنا تیم رو با تمام بدهکاری ها و مشکلاتش به خاطر عشق و علاقه ی مردم و روح ورزش از ان روز تا به الان ، اداره کرده ایم و اداره خواهیم کرد . 
تمام این صحبت ها در پایان ختم می شود به جلسه اداره کل که ما صورتجلسه کردیم ، امضاء کردیم. ما بارها عنوان کردیم که این تیم یک امانت پیش ماست و ما حاضریم این امانت رو به کارخانه چوکا که صاحب اصلی تیم است و یا  به کسانی که صلاحیت این کار را دارند،تحویل بدهیم که متأسفانه فرد مورد نظر را  پیدا نکرده ایم . ما آماده ایم همین الان به کسی که اهل کار باشد، تیم را تحویل بدهیم. اما به هیچ وجه چوب حراج به نام تیم چوکا نخواهیم زد چون عواطف پاک تماشاگران پشت این تیم است و قانوناً پروانه باشگاه  برای تیم داری در اختیار ماست .

شریف: ایا در طول فصل کارخانه ی چوکا کمکی به شما داشته ؟ ایا دخالت های نماینده ی شهرستان با توجه روابط موجود در کم و کیف این کمک ها تاثیر داشته  ؟ چطور میشود که کارخانه چوکا به تیم واترپلو میتواند کمک بکند اما به تیم دوم پرطرفدار گیلان نمیتواند کمک کند ؟
 کمک های نهاد های مربوطه استان تا چه اندازه بوده ؟
 

خواهشم اینه که من را وارد این مقوله ها نکنید چون لذت بودن در کنار این مردم و تیم  ، علارقم عدم صعود ،از بین می رود. کارخانه ی چوکا طبق صورت جلسه ای که با هم داشتیم متعهد شد که به عنوان کمک ، از بخشی از  بدهی های باشگاه به کارخانه چشم پوشی کند که البته هنوز اعمال نشده اما چون امضا کرده اند ما بنا رو بر پرداخت گذاشته ایم . ولی واقعیت اینست که هیئت فوتبال استان 50 درصد از هزینه ثبت نام تیم در فدارسیون را تقبل کرد و قرار بر این بود 50 درصد دیگر نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان تامین شود که هنوز پرداخت نشده و ما خودمان پرداخت کردیم.

شریف: کمک هیئت فوتبال استان چقدر بوده ؟
حدود 7/5 میلیون 

شریف: هزینه های تیم از چه طریق در طول این سالها تامین میشده ؟ چند درصد هزینه های تیم در این فصل از طریق  اسپانسرینگ یا کمک های دولتی تامین شد


تقریبا در طول این سالها کمک ها از سوی نهادها و اسپانسرینگ مقدار ناچیزی بوده به طور مثال شرکت پطرو طاها ، منطقه ازاد و برخی دوستان کمک هایی داشتند که ازشون ممنونیم 
در این راه ما دوستانی هم داشتیم که به  طور مستقیم به من و تیم لطف داشتند بنا بر علاقه و ارق به چوکا و شهرستان در تأمین هزینه ها به ما کمک می کردند بعضی از دوستان پاداش ها رو بعضاً تقبل میکردند  بعضی ها هزینه های هتل رو تقبل می کردند  . اما در کل عمده ی این هزینه ها بر گردن خود من بوده که تا الان تقبل کرده ام، آن هم به خاطر عشق و علاقه ام به ورزش شهرستان و مردم تالش است.

شریف: در خصوص فصلی که پشت سر گذاشتید بفرمایید ؟ ارزیابیتون از عملکرد خودتون کادر و هوادارا ؟
همانطوری که میدانید نیم فصل اول نتایج نسبتاً ضعیفی گرفتیم و جزو هشت تیم انتهای جدول قرار گرفتیم .من همیشه به مربیان هم گفته بودم خط قرمز ما سقوط است. اگر قرار باشد تیمی بخواهد سقوط کند ما حتماً تغییرات را انجام خواهیم داد. و چون ما احساس کردیم که تیم در حال سقوط است تغییراتی انجام دادیم و این تیم روز به روز حالت رشد و بالندگی پیدا کرد. شما شاهد بودید که ما در سال 93 در هفت بازی که برگزار کردیم بدون باخت فصل رو سپری کردیم  با این حال ما توانستیم در نیم فصل دوم با توجه به تغییراتی که انجام دادیم قهرمان نیم فصل دوم شویم اما در بازی اخر که نیاز به برد داشتیم تحت استرس حضور هواداران متاسفانه به نتیجه تساوی دست پیدا کردیم. 

البته ما از نتیجه ی بدست امده خیلی ناراحت شدیم و بیشتر ناراحتی ما هم از بابت بیشمار هواداری بود که به عشق تیم محبوب و شهرشون به ورزشگاه امده بودند و ناراحت ورزشگاه رو ترک کردند. اما چون مردم ، دیدند که هم مدیران باشگاه و هم بازیکنان نهایت تلاش خودشان را برای موفقیت  تیم ،انجام داده اند و کوتاهی صورت نگرفته و تیم از خطر سقوط حفظ شد و دوبار احیاء شد ، مجموعه مدیریت باشگاه و بازیکنان را مورد لطف خودشون قرار دادند و حتی پس از عدم صعود  باز راضی ورزشگاه رو ترک کردند .  به راستی این رکوردی که ما توسط هواداران تیم فوتبال چوکا در لیگ سه داشتیم، از نظر تعداد جمعیت من فکر می کنم که در دنیا بی نظیر هست. و همیشه بدانید که رکورد به راحتی بدست نمی آید حتماً زحمت و تلاش فوق العادی انجام شده که یک رکوردی ثبت شده  و دیگران باید بیایند و عملکرد خود را با ما مقایسه کنند. شما بازی چند شب پیش بارسلونا را با اتلتیکو را دیدید که تیم بارسلونا میزبان مسابقه هم بود ، جمعیت عظیمی آمده بودند و از ورزش لذت می بردند جدای از نتیجه ، بارسلونا نیز  نتوانست در زمینش نتیجه بگیرد و به قهرمانی دست پیدا کند . فوتبال همین زشت و زیبایی را هم دارد. همین ناراحتی و خوشحالی ها را دارد. این شکست و پبروزی ها فقط شامل حال ما نیست بلکه در اساس ورزش نهفته است ما هم متأسفانه روی بد سکه برای ما افتاد، اشکالی ندارد. این خاصیت ورزش است . من بعد از بازی به دوستان گفتم مطمئن باشید که ما این توانمندی در شهرستان را داریم که دوباره شروع کنیم  نباید خودمان را دست کم بگیریم و این ناشی از توانایی و پتانسیلی است که در مردم ما وجود دارد و این ها رو دست کم نگیریم. لذا ما در شرایط عادی تیم داری نکردیم، شرایط سختی بود و همگی این موارد و مشکلات با کمک مردم برطرف شد. واین تیم  علارقم عدم صعود ، دوباره در ذهن ها احیا شد و به مشغله ی ذهنی برای اوقات فراغت جوانان و حتی افراد مسن تبدیل شد . از نظر تامین هزینه ها هم هواداران عزیز چوکا بدانند که ما هرچه در توان داشتیم برای نتیجه گرفتن تیم و خوشحالی هوادارا انجام دادیم به طور مثال  فقط یک بازی با مقاومت در تهران برای ما حدود 15 میلیون هزینه داشت. چون دو روز بچه ها در هتل مینای تهران بودند. خیلی از بزرگان هنر و ورزش آنجا آمدند و به بچه ها سر زدند. زمین گرفتیم؛ دو روز برای تیم، امکانات ایجاد کردیم که این بچه ها با روحیه به زمین بروند و پاداش ها همیشه به موقع پرداخت شد. ما فقط فروردین ماه حدود شش بار پرداختی داشتیم. به بچه ها برای هر بازی بردن پاداش می دادیم. روز مادر به بچه ها پاداش دادیم. حقوقشان را پرداخت کردیم. ما سعی کردیم بچه ها را تا جایی که امکان دارد حمایت بکنیم تا این ها بتوانند نتیجه بگیرند و انصافاً هم زحمت کشیدند. جزء بازی آخر که یک مقدار بدشانسی بود و دلایل مختلف .ولی آن ها هم زحمت خود را کشیدند. ما هم راضی هستیم. مردم هم راضی شدند و تیم رو تشویق کردند علی رغم اینکه نتیجه نهایی حاصل نشد ولی ورزش و زندگی همیشه ادامه دارد. همیشه باید امیدوار قدم برداشت. فوتبال هم هیچ وقت تمام نمی شود. معنی ورزش جوانمردی است. 
من حاضر نیستم تلخی این شکست را با شیرینی  غیر قابل تصور صعود ، عوض بکنم (بدلیل اینکه مردم همه از این تیم راضی بودند و در آخر همه تیم را تشویق کردند). همه شکست ها تلخ نیست
 
شریف : تصمیم برای اینده ی تیم ؟ 

برای فصل اینده هم منتظر کمک دوستان هستیم . البته مردم انتظار دارند که باید سهمیه لیگ دو بگیریم و این انتظار به نظرم به کاملا به حق است . برای اینکار باید تیم لیگ 2 پیدا کنیم که البته تاکنون با تیم هایی هم صحبت شده اما فعلا اعلام آمادگی نکردند .
از همین جا از دوستان دعوت میکنم که به ما در صورت تمایل کمک کنند تا خواسته ی مردم مبنی بر داشتن تیم ،حداقل در لیگ 2 براورده شود .ولی این مژده را به هواداران چوکا میدهم که تمام سعیمان را در خرید تیمی در لیگ 2 ، داشته باشیم .

شریف : اقای محمد یاری بسیاری از دوستانی که در اوایل فصل بر طبل اختلافات سیاسی کوبیدند و تیم رو  وارد حواشیه سیاسی کردند همواره عنوان میکردند که بهمن محمد یاری به خاطر منافع سیاسی دست به تیم داری در این فصل زده ... حتی بعضی ها هم اینگونه عنوان کردند که بهمن محمد یاری قصد دارد تا از سکو های پوریای ولی استارت ورود به انتخابات رو بزند طوری که حتی ما تا بازی آخر منتظر شنیده شدن نام شما از روی سکو ها بودیم که چنین نشد :

ببینید برای من بسیار کسر شان خواهد بود که  بعد از بیش از دو دهه حضور در بین احاد مردم تالش ، بخواهم سکوها را با لابی هایی به سوی فضای سیاسی هدایت کنم ما ورزش رو برای خود ورزش میخواهیم نه ورزش رو برای سیاست .لذا  مطابق با این صحبت هایی که کردم بنده به شخصه هرگاه که احساس کردم سکوها به جهت سیاسی تمایل دارد ورود کردم و مانع شدم .در حالی که سکو ها تمام و کمال در اختیار ما بود و اگر ورزش رو برای  ورزش نمی خواستیم می توانستیم سکو ها را سیاسی کنیم .اعتقاد من اینست که تنها ابزاری که میتواند انسان رو مطرح بکند صداقت است به نظرم مردم صداقته مارو دیدند و این برای ما کافیست . ما از اول فصل هم به دنبال زنده باد و مرده باد نبودیم . در طول این سالها یک بار هم در جایگاه ویژه نرفتیم و همواره در سرما و گرما برف و بارون در سکو ها با مردم بودیم بنابراین نیازی در ملتهب کردن سکو ها نیست .

شریف : سخنی با هواداران :

مردم تالش و هوادارای تیم فوتبال چوکای تالش برنده ی واقعی این فصل از فوتبال کشور بودند و توانستند الگویی نو به فرهنگ ورزش کشور ارائه دهند 
.صحبت دیگری در وصف صبر و حمایت هوادارا ندارم  و امیدوارم بتونیم با کمک هم ، تیمی در خور شایسته ی این مردم روانه ی رقابت ها کنیم .از همه ی هوادارا به ویژه اقا بهنام ( هوادار معلول تیم چوکا ) که در سرما و گرما در برف و بارون مارو حمایت کردند تشکر میکنم و به داشتن چنین هوادارای افتخار میکنم .

شریف : سوال اخر برنامه ای برای شرکت در انتخابات اتی دارید ؟

خیر تاکنون تصمیمی بر حضور نگرفتیم 

در آخر از اعضای هیئت مدیره باشگاه نهایت
 تشکر را دارم
برای شما و نشریه تان هم در راستای 
شفاف سازی ارزوی موفقیت میکنم
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت بصورت شخصی اداره می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نتیجه ی بازی دو تیم چوکای تالش _ مقاومت تهران ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 743
  • کل نظرات : 427
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 59
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 61
  • بازدید امروز : 246
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,760
  • بازدید ماه : 3,789
  • بازدید سال : 26,360
  • بازدید کلی : 307,475
  • کدهای اختصاصی


    http://upload.tehran98.com/upme/uploads/a826326e120e13471.jpg تماس با ما