loading...
سایت باشگاه فرهنگی ورزشی چوکای تالش
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 158 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

چندی پیش بود که شایعه هایی مبنی بر حضور "بهمن محمدیاری" نمای

نده سابق تالش، رضوانشهر و ماسال به عنوان کاندیدای

bahman-mohamd-yari

 نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهر رشت به گوش رسید.

اما خود وی به این شایعات واکنش قاطعی نشان نداده و نه  این موضوع را "تکذیب" و نه آن را "رد" نمود.

این شایعه در شرایطی این روزها بیشتر به واقعیت نزدیک می شود که روز گذشته "دکتر تامینی" نماینده مردم رشت اعلام نمود که در انتخابات مجلس آتی کاندیدا نخواهد بود.

ابن در شرایطی است که از ایشان به عنوان یکی از بختهای نخست راهیابی به مجلس آتی در شهر رشت یاد می شد.

شاید این موضوع نماینده پر سابقه گیلان "بهمن محمدیاری" را بیشتر از گذشته ترغیب نماید تا در این دوره از انتخابات مجلس به عنوان یکی از کاندیداهای شهر رشت اعلام آمادگی نماید.

این در شرایطی است که همزمان خبرهایی از کاندیداتوری "سید ولی عظمتی" فرماندار سابق شهر رشت نیز به گوش می رسد.

باید به انتظار نشست و دید که این دو که رابطه ی حسنه ای را با یکدیگر دارند در انتخابات پیش رو چه واکنشی نشان خواهند داد.

با توجه به عدم شرکت دکتر تامینی، بهمن محمدی یاری می تواند شانس به مراتب بیشتری نسبت به گذشته را در انتخابات پیش روی مجلس رشت برای خود متصور شود.

از جمله اسامی که از آنها به عنوان کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس 94 رشت یاد می شود میتوان به جباركوچكي‌نژاد ، غلامعلي جعفرزاده، محسن قهرمانی، الیاس حضرتی، بهمن محمد یاری، سید ولی عظمتی و رضا جمشیدی چناری اشاره نمود که بهمن محمدی یاری از شانس نسبتا خوبی برای قرار گرفتن در جمع سه نفر انتخابی برخوردار خواهد بود.

 این موضوع در شرایطی است که بهمن محمدیاری همواره از میزان آرای سنتی ثابت در تالش برخوردار بوده و باید دید سرانجام چه تصمیمی در این رابطه خواهد گرفت!؟

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 139 دوشنبه 23 تیر 1393 نظرات (0)

در زیر نظرات برخی از هواداران را درمورد قهرمانی تیم آلمان در جام جهانی 2014 برزیل  می توانید بخوانید.


سجاد جلالی :

بازی بسیار نزدیکی بود.برنده میتونست ارژانتین باشه البته من طرفدار هیچکدوم نیستم ولی سبک بازی آلمان رو بیشتر می پسندم.خب در حال حاضر آلمان از لحاظ فنی در خط دفاعی،خط میانی بسیار عالی و همچنین مهاجمین بسیار آماده ای داره و مشخصا در طرف دیگه میدان مسی به تنهایی نمیتونست کاری بکنه

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 150 شنبه 21 تیر 1393 نظرات (0)



کاغذسازی مشگین شهر     ( آذربایجان ) 2 - 1   بیمه نوین                                               

          دهیاری میانکوه    0 - 7   اتوسرویس فرزاد             

مشاور املاک ماهان        2 - 1   کانون فرهنگی هنری فدک 

مجتمع مسکونی جعفری  2 - 3 مواد غذایی نوروزی                

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 135 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

نتایج جام رمضان


 اتحاد چلونصر 1 – سقف کاذب اوحدی 7

کوبوتا تراکتور آصفی 9 - شهید ملکی صفر

سنگ فروشی عبادی 1 - دهیاری شیخ محله 3

شهید اولیائی صفر – مجتمع مسکونیسلمان 1

 

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 145 پنجشنبه 19 تیر 1393 نظرات (0)

درتماسی که با مدیرعامل تیم و سرمربی تیم داشتیم از برگزاری جلسات و مذاکراتی مبنی بر مذاکره و گفتگو برای خرید امتیاز لیگ دسته دو خبر دادند. بهمن محمدیاری از آقای امیرحسین میرزاییان به عنوان سرمربی کنونی تیم یاد کردندو به احتمال فروان در صورت خریداری امتیاز لیگ دسته دو کادر فنی فعلی تیم همکاری خود را با باشگاه ادامه خواهند داد.همچنین آقای محمدیاری درمورد انتقال رضا اعتمادی و شایان کارگر به تیم ملوان این انتقال را نقطه ی عطفی دانستند و ابراز امیدواری کردند که بعداز این انتقال  شاهد انتقالهای بزرگتری از چوکا به سایر تیم های لیگ برتری باشیم. و در آخر امیرمیرزاییان سرمربی تیم از آمادگی خود برای شروعی پرقدرت خبرداد.

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 255 چهارشنبه 14 خرداد 1393 نظرات (0)

شایان کارگر مدافع چپ تیم فوتبال چوکای تالش به تیم فوتبال ملوان بندر انزلی پیوست.روابط عمومی باشگاه ملوان اعلام کرد ، شایان کارگر که سهمیه زیر 23 سال محسوب می شود در فصل 93-94 لیگ

برتر شاگرد نصرت ایراندوست در تیم ملوان خواهد شد.

 

 

                                                                                          

 

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 151 سه شنبه 13 خرداد 1393 نظرات (0)
رامیز دانشور شریفچوکای تالش، نام تیم فوتبال پر آوازه ی شمال کشور است که در بین اهالی فوتبال به قلعه عقاب ها اشتهار دارد. قلعه عقابها و تیم فوتبال چوکای تالش در دهه 70 غول فوتبال شمال ایران به شمار میرفت و چه تیم های بزرگ فوتبال ایران ، سر تسلیم بر جوانان شایسته این دیار فرو می آوردند. ورزشگاه تالش مملو از جمعیت می شد و شور فوتبالی از طوالش تا فومنات برمی انگیخت و هر تالش و تالشی عشقش چوکا بود. هر چند یک دهه ایست که آفتاب چوکا غروبی غمناک دارد اما در سال فوتبالی گذشته ، علیرغم همه حاشیه ها و چالش ها و مضایق، چوکای تالش در نیم فصل جهشی خیره کننده داشت و قلعه عقاب ها شاهد یورش سربازان سبزش بود و سکوهای ورزشگاه پوریای ولی بعد از سالها طعم تشویق های تماشاگران را چشید.نام بهمن محمدیاری در طی عروج و افول چوکا همواره با  با این تیم ریشه دار همراه بوده . چه زمانی که محمدیاری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال بود و چه زمانی که مالک باشگاه چوکا بوده و البته در هر دو وضعیت بهمن محمدیاری در کنار چوکا بوده است و با موفقیت های چوکا خوشحال شده و با ناکامی های چوکا هم مغموم. لیگ دسته سوم هم به پایان رسید و چوکا با تمام شایستگی در دقیقه 90 از رسیدن به لیگ دسته دوم بازماند. حال چوکا چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟. شما خوانندگان گرامی را در گفتگویی با بهمن محمدیاری ، از چند و چون اتفاقات این فصل تیم فوتبال چوکا و آینده این تیم فوتبالی بیشتر آگاه و آشنا می کنیم.

شریف : با سلام و عرض ادب.  آقای محمد یاری شما پس از اتمام مسابقات فصل 91 92 لیگ دسته 2 کشور و سقوط به لیگ پائین تر و گذاران شرایط سخت،  ان هم بعد از دو سال دوری از تالش ، به یکباره طبق گزارش رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان ، انصرافتون رو از تیم داری در فصل جاری اعلام نمودید و موضوع را به هیئت فوتبال استان و اداره کل ورزش جوانان استان  واگذار کردید . حال سوالی که پیش میاید این است که چرا اقای بهمن محمد یاری  از تیم داریه  ، تیمی که خودش از بنیان گذاران اصلی او بوده و در طول بیش از دو دهه زحمت های فراوانی در این تیم کشیده ، اعلام انصراف کرد و حاضر شد تیم رو به مسئولان تحویل بدهد ؟

بسم الله الرحمن الرحیم با سلام خدمت شما و ممنون از سوال خوبتون . دو دلیل عمده باعث گرفتن چنین تصمیمی هر چند بر خلاف میل باطنیمان ، شد . در توضیح دلیل اول باید بگویم  بنده با توجه به حضور چندین و چند ساله ام در عرصه ورزش به طبع ، با مشکلات تیم داری به لحاظ تأمین هزینه های سنگین مالی در طی یک تورنمنت رفت و برگشت ، آشنا بودم . چون از قبل تیم داشتم و می دانستم تیم داری هزینه های سنگینی دارد .در این خصوص دوستان و همکاران مستحضر هستند طبق روالی که در طول این چندین سال تیم داری داشتم و دارم ، من  باید ابتدا هزینه ها را  قبل از شروع فصل پیش بینی کرده و متناسب با ان هزینه ها و منابع مالی،  تیم را روانه ی مسابقات کنم . بر طبق همین استراتژی بوده  که در طی 10 سال گذشته کسی نیست بیاید بگوید که من ، از بهمن محمد یاری ریالی طلب دارم . بنابراین  من باید قدم های خودم را محکم بردارم که یک جوان، یک فوتبالیست یا یک ورزشکاری نتواند فردا مدعی شود که محمدیاری پول من را نداده است بر خلاف ان چیزی که شما امروز در ورزش و فوتبال کشور می بینید که تمام برنامه های نود، ورزشی و سکو... اختصاص به بدهی دارد لذا با اطلاع از مشکلات تیم داری و تامین هزینه های سنگین مالی ، ان هم بعد از چندین سال خصوصی اداره کردن باشگاه ، تصمیم بر انصراف گرفتیم . همچنین گذشته از مسائل و مشکلاتی که عنوان شد ، من می دانستم که حضور بنده یک سری مشکلات را  برای اهل تیم ایجاد خواهد کرد و باعث مقاومت هایی در سطح شهر و مانع پیشرفت تیم و مانع کمک مسئولین شهرستان در اداره تیم خواهد شد ( که همینطور هم شد ) . بنابراین با اشراف بر شرایط حساس شهرستان و احتمال اینکه حضور من مشکلات عدیده ای رو برای تیم ایجاد بکند و در این فضا نه کسی بتواند کمک کند و نه اجازه ی کمک داشته باشد..... لذا با این تفاصیر من پیشنهاد دادم که تیم داری نکنم تا این تیم به مسئولین شهرستان واگذار بشود.
  ادامه ی مصاحبه در ادامه مطلب
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 144 دوشنبه 12 خرداد 1393 نظرات (0)
مسکو/ واحد مرکزی خبر/ ورزشی 12 /03 /93 در مسابقات جام جهانی هنرمندان تیم فوتبال ایران با دو پیروزی و سه شکست به مقام دهمی این مسابقات رضایت داد. به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از مسکو ، در این مسابقات که به مدت ده روز در ورزشگاه اسپارتاک مسکو برگزار شد تیم فوتبال هنرمندان ایران با چهره های شاخص هنری ورزشی با تیم های ژاپن ، برزیل و آلمان همگروه شد که موفق شد ژاپن را 16 بر صفر شکست دهد اما مقابل برزیل 5 بر یک و آلمان 4 بر 2 نتیجه را واگذار کرد . تیم فوتبال هنرمندان ایران برای کسب رتبه ششم تا شانزدهم به مصاف ایتالیا رفت که این دیدار را با نتیجه 12 بر 6 پیروز شد و در دیدار پایانی مقابل قزاقستان یک بر صفر با ضربه پنالتی در وقت اضافه شکست خورد . این مسابقات در حالی برگزار شد که برخی تیم ها از جمله برزیل و آلمان که همگروه ایران بودند در ترکیب خود از فوتبالیست های حرفه ای استفاده کردند . در این مسابقات خسروی و فنایی داوران پیشکسوت و بین المللی ایران نیز کار قضاوت را به عهده داشتند . حسین یاریار مدیر عامل و سرمربی تیم فوتبال هنرمندان ایران با تاکید بر اینکه برنامه های انسان دوستانه در اولویت برنامه های این تیم قرار دارد گفت : در مدت برگزاری این مسابقات بازدید از کودکان بی سرپرست در مسکو پیش بینی شده بود و هنرمندان ایرانی با اجرای برنامه سبب شادی این کودکان را فراهم کردند . وی همچنین از برگزاری نخستین مسابقات بین المللی فوتسال هنرمندان در اسفند ماه به میزبانی ایران با حضور 8 تیم خارجی خبر داد . تیم فوتبال هنرمندان ایران پس از پایان جام جهانی فوتبال مسکو را به مقصد تهران ترک کرد
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 121 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

((به گزارش خزراسپورت، كميته انضباطي فدراسيون فوتبال در رابطه با مسابقه  فوتبال بين تيم های سپدرود رشت و شهرداری تبريز تشکیل جلسه داد.

این بازی از سری مسابقات ليگ دسته دوم لیگ آزادگان كه در تاريخ 93/2/9 و در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار رسیده به دست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حاكي از آن است که تماشاگران منتسب به تيم ميزبان در اين مسابقه صرفا به تشويق تيم خود پرداخته و حتي با وجود باخت و سقوط تيم ليگ پايين تر كوچكترين حركت خلاف از خود نشان نداده و پس از پايان مسابقه با كمال آرامش ورزشگاه را ترك كردند و حتي هنگام خروج تيم ميهمان از استاديوم ضمن تشويق صعود اين تيم را تبريك گفتند.

لذا كميته انضباطي رفتار پسنديده تماشاگران تيم سپيدرود را گرامي داشته و ضمن قدرداني بدين وسيله به استناد بند الف ماده 37 تيم مربوطه را مورد تقدير كتبي قرار مي دهد.

این تقدیر در نوع خود برای نخستین بار در ارتباط با تیم های گیلانی رخ داده است و پیشتر از این هر بار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تشکیل شده بود، خروجی اش جریمه و محرومیت بود برای داماش و ملوان و چوکا ... حال شاید در آستانه فصل تازه فوتبال ایران این اتفاق یک نقطه عطف باشد برای فوتبال گیلان.))


اما ای کاش این تقدیر معطوف به سپیدرود نباشد و تیم چوکا که در آخرین بازی اش  7000 هزار تماشاگر آمده بودند و پس از صعود نکردن چوکا بدون  هیچ حاشیه ای ورزشگاه را ترک کردند که این امر موجب تعجب ناظر فدراسیون فوتبال شده بود هم توجه ویژه ای شود .نباید همیشه تنبیه باشد ،تشویق هم  زمانی لازم هست .امیدواریم  آقای حسن زاده حرکت تماشاگران  تیم شهر خود را دیده باشد ...


میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 130 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)

از خواب خرگوشی و خواب زمستانی بهتر است بیدار شویم. بیایید با خودمان صادق باشیم ، تیم استقلال آبی خیلی راحت و بی دردسری به لیگ دو صعود کرد. تیمی که خیلی راحت از زیر گروه  به لیگ سه صعود کرد و به لیگ سه آمد و به لیگ دو صعود کرد یعنی کاری کرد آب در دل اطرافیانش تکان نخورد. یا همین تیم شهر بغل گوشمان تیم رهپویان  رضوانشهرکه تازه سه سال است تاسیس شده ، در لیگ استانی بود ، به زیر گروه دسته سه رفت ، به لیگ دسته سه امد و دارد خیلی راحت و بی دردسر به لیگ دو صعود می کند. آنوقت چوکا چی ؟ چوکایی که قدمت و تاریخش 5 برابر از این دوتیم بیشتر است ، در لیگ آزادگان بوده ، این همه طرفدار دارد اما گویا نتایج و قلعه ی عقابهای تاریخی به تاریخ پیوسته و مثل اینکه قرار نیست باردیگر تاریخ تکرار شود . ناف چوکا را با لیگ سه و لیگ دو بریده اند؟؟؟چوکا را به عقد لیگ دو و سه درآورده اند؟؟ همه ی ما خوب بلدیم حرف بزنیم و شعار بدهیم. امید واهی بدهیم و خودمان را گول بزنیم ، همیشه به خودمان تلقین کنیم و امیدواری بدهیم سال بعد شاید بهتر بشود . ولی بهتر نشدیم که هیچ به عقب رفته ایم و درجا زده ایم. باید بگویم نه ، به گفته ی کوروش کبیر دستهایی که کمک می کنند مقدس تر از لبانی است که دعا می کنند. ما هیچوقت بیشرفت نمی کنیم و هیچوقت دوباره به آن روزها برنخواهیم گشت تا این دودستگی و حاشیه سازی ها ، خوشحالی از عدم موفقیت چوکا و منفعت طلبی هست نمی توانیم ، بهتراست بادیدن سایر تیم ها به خود بیایم ببینیم تا ببینیم در چه وضعیتی هستیم ، با گفتن حلوا دهنی شیرین نخواهد شد. دوباره بلند شدن عزمی جدی و همگانی می خواهد . با این وضعیت نمیشود. وقتی عده ای می آیند و پوستر تیم شهرشان را پاره می کنند یعنی چه ؟ یعنی کسی نمیخواهد چوکا موفق باشد، وقتی کسی برای حمایت از چوکا قدم خیری بر نمیدارد و حمایت نمیکند ، مگر بهمن محمدیاری چه گناهی کرده که باید تمام مکافات و دردسرها و مخارج تیم را به تنهایی بردوش بکشد؟؟ چرا کسی به کمکش نمی آید ؟ برای کمک  به محمد یاری نه  برای کمک به تنهاترین تیم شهر خود . یادمان باشد یکدست صدا ندارد، خودمان را گول زنیم

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 123 شنبه 10 خرداد 1393 نظرات (0)

مرتضی از ماسال

به گزارش روابط عمومي هيات فوتبال استان گيلان ، واحد مسابقات اين هيات برنامه مسابقات هفته ( 1 ) ليگ دسته اول بزرگسالان استان گيلان را اعلام كرد. 




هفته ( 1 ) يكشنبه 93/3/11 ساعت 16/30 : 



ملوان جوان رشت – ملي پوشان تالش 

دهياري پهمدان – كوثر رشت 

هفت شهر گيلان – اميد رحمت آياد 

دخانيات رشت – شهرداري كومله لنگرود 

ميرزا كوچك صومعه سرا – شهاب پسيخان رشت 

استقلال نوين رشت – همياري سياهكل

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 407 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

خبرنگار چوکا : میلاد مینویی ، حامد حسنی


بازیکنان سابق و کنونی چوکای تالش در یک مسابقه ی دوستانه  درقالب دوتیم منتخب تالش و منتخب ماسال به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با نتیجه ی 3_3 به پایان رسید این مسابقه 4 عصر امروز در پوریای ولی تالش برگزار شد.  بهنام نصیری ، رضا شیخی ، هادی صادقلو ، باقر محمدی ، پوریا شوریده و اکبر ماجولانی  و اعضای تیم ساتراپ تالش در تیم منتخب تالش  و میثم احمدی ، مهدی شیری واسماعیل رضوان درترکیب تیم منتخب ماسال حضور داشتند همچنین  از بازیکنان شهرداری و کادوس ماسال هم در ترکیب تیم ماسال حضور داشتند. نادر قاسمی سرمربی گری تیم منتخب تالش و آقای فیروز رستم پور سرمربی گری تیم منتخب ماسال را برعهده داشت.  میثم احمدی ، اسماعیل رضوان و مهدی شیری بازیکنان سابق چوکا در ترکیب ماسال بودند.

گلهای تالش را محمود خیالی (50) ، اکبر ماجولانی (65) ، هادی صادقلو (80)  ، گلهای ماسال :  سعید شفیعی پور (20) ، ( اسماعیل رضوان  70) ، باقر بخشی زاده (75)  به ثمر رساندند.


لازم بذکر است نادر قاسمی  که مربیگری جوانان مقاومت  نوین گیلان را بر عهده دارد در کلاس های آموزشی مدارس فوتبال که 17 خرداد در رشت برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.

داور مسابقه : مجتبی رحیمی   ، کمک ها : حامد حسنی ، شایان احمدی


اسامی بازیکنان منتخب تالش                       اسامی بازیکنان منتخب ماسال

                              

سرمربی : نادر قاسمی                          سرمربی : فیروز رستم پور

بهنام نصیری                                                  مهیار حسینی

محمد باقری                                                 اسماعیل رضوان 

هادی صادقلو                                               مهدی شیری         

اکبر ماجولانی                                               میثم احمدی

پوریا شوریده                                                وحید محمدی

رضا شیخی                                                   امیر آرون

سهند عباسقلیزاده                                       یاسر خسروی

محمود خیالی                                               امیر حسین عزیز راده

مهدی یاقوتی                                                میر وحید صفوی

معروف قربانی                                              سعید شفیعی پور

شایان احمدی                                                احمد قوامی

احسان چوپانی                                              باقر بخشی زاده

بابک صبا                                                        محمدصادق پاکقدم

سهیل مجنون                                                 امیر حسین یوسفی

رسول فیض الهی                                            محمد جواد اقبالی

نوید وطن دوست

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 120 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

شاهد زنده شد


باشگاه قدیمی و اصیل شاهد اسالم که خاطره اش در ذهن تک تک ما نقش بسته و سالها تعطیل بود و خبری از آن نداشتیم سر و شکل گرفته و تشکیل شده ، این اتفاق خجسته و زیبا باعث شادی و خوشحالی ماست که این باشگاه با دیگر شکل گرفته. این چنین باشگاه های قدیمی وجودشان جزیی از خاطرات تلخ و شیرین مارا تشکیل میدهد و شروع دوباره شان خونی تازه در رگهای ما می دمد. چه خوب است که تعداد باشگاه های ورزشی در شهرستان تالش بیشتر از پیش باشد تا روحی تازه در وضعیت خفته ی ورزشی شهرستان دمیده شود. به امید موفقیت این تیم قدیمی و ریشه دار و سایر تیم های ورزشی شهرستان

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 118 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (0)


در ادامه مسابقات جام جهاني فوتبال هنرمندان که در روسيه برگزار مي‌شود، تيم ايران امروز (چهارشنبه) در سومين ديدار خود با نتيجه پنج بر يک مغلوب برزيل شد و از صعود بازماند.

در اين ديدار هنرمندان ايران با ترکيب اوليه سيد جواد هاشمي، محمدرضا مهدوي، آرش چمني، مهدي حب درويش، احمدرضا طاهري، دهقان ميرزايي، عارف لرستاني، رضا حسيني، مهدي گلسانيان، امير ميرزائيان و مهدي صالح پور به ميدان رفت.

تک گل ايران را مهدي صالح پور در نيمه نخست به ثمر رساند که اين نيمه با تساوي يک بر يک خاتمه يافت. فرشيد فهيم، ناتان قبادي، علي لهراسبي، مجتبي ظريفيان و حسين سليماني نفرات ديگر تيم ايران در اين مسابقه بودند.

در ديگر ديدار ژاپن چهار بر يک مغلوب آلمان شد و بدين ترتيب تيم برزيل از اين گروه به جمع 8 تيم برتر راه پيدا کرد.

محسن طنابنده، محمدرضا عيوضي، فرزاد فرزين و امير علي دانايي به دليل مصدوميت در اين ديدار نتوانستند به ميدان بروند. بدين ترتيب در ادامه مسابقات تيم کشورمان براي رده نهم تا شانزدهم به ميدان خواهد رفت.

در اين مسابقات تيم آلمان از چند بازيکن حرفه‌اي بهره برد که اعتراض ديگر تيم‌ها را در پي داشت با اين حال آلمان هم از صعود بازماند.

در ادامه اين مسابقات فردا(پنجشنبه) محمد فنايي داور پيشکسوت فوتبال ايران بازي ايتاليا و روماني را قضاوت خواهد کرد.تیم فوتبال هنرمندان در دومین دیدار خود با نتیجه 4 بر 2 نتیجه را به تیم هنرمندان آلمان واگذار کرده بود. 

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 100 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

گویا برخی هنوز معنی لغوی منطقه ی بزرگ تالش را یا نمیدانند یا خودشان را به خواب و ندانستن زده اند. منطقه ی تالش همانطور که در مطلب زیر از استاد تقی رهنمایی انتشار کردیم بسیار واضح و مشخص است. اما اینکه میگوییم چوکای تالش برای اینکه تعلق به همه ی تالش زبانان دارد. چوکا متعلق به هیچ شهر خاصی نیست نه برای رضوانشهر که کارخانه ی چوکا در آنجاست و  چوکا تمریناتش را در آنجا برگزار میکند و نه ماسالی که برخی از مسابقاتش را در آنجا برگزار میکرد و نه برای تالش ( شهر تالش ، هشتپر ) که مسابقات خانگیش را در آنجا برگزار میکند. انزلیچی ها اینقدر روی این مسله تاکید ندارند که بگویند چوکای انزلی. بهرحال آنها هم حق  دارند زیرا بدو تولد وتاسیس چوکا از انزلی بوده و از آنجا رشد پیدار کرده . خواهش می کنم دوستان خودشان را گول نزنند. اما درمورد رضوانشهر و رهپویان که عده ای رضوانشهر را جدا از منطقه ی تالش می دانند.توصیه می شود به مطلب استاد رهنمایی یه سری بزنند. چوکامتعلق به تمام تالشان است. اگر اصرار دارید چوکای تالش نباشد و بجای تالش کلمه ی دیگری استفاده کنید مانعی نیست چون همه 20 سال است چوکارا با نام تالش میشناسند نه با نام دیگر پس اولین نفر خود شما مورد تمسخر قرار خواهید گرفت مانند خلیج فارس که از واژهی جعلی عربی استفاده میکند و کسی آنهارا به رسمیت نمیشناسند. از واژه های جعلی استفاده نکنید به نفع خودتان است. رهپویان رضوانشهر هم یکی از نمایندگان منطقه ی تالش است.

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 479 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

  قابل توجه دوست عزیز


 منطقه مرزی تالش امروزه چهار شهرستان بنامهای تالش،‌رضوانشهر،ماسال و آستارا در استان گیلان تقسیم بندی شده است. هرچند که اقوام تالش در شهرستانهای فومن و صومعه سرا نیز نسبت قابل توجهی از مردم این شهرستان را تشکیل می دهند، لیکن از نظر جغرافیای سیاسی، تالشان عمدتاً در چهار شهرستان یاد شده زندگی می کنند. در مورد شهرستان آستارا باید گفت که ساکنان شهرنشین آنرا مهاجرین ترک زبان، ولی عمده ساکنان روستایی آنرا تالشان تشکیل می دهند. نام آستارا  نیز بمعنای استراب یک واژه اوستایی است که استاد پور داود به آن اشاره کرده است و آبادیهایی مانند وینه بین، سیچ، لوندویل، ویرمونی و چلوند عموماً اسامی تالش هستند.

      درمورد وجه تسمیه تالش اظهار نظرهای متفاوتی شده است که من قسمتی از آنها را در مقاله­ای با عنوان تالش تالش است در همین شماره آورده­ام. اما جدای از ریشه شناسی نام تالش،‌ تمام تالش بعنوان یک منطقه تا انعقاد قرار دادهای گلستان و ترکمانچای جزو ایران به شمار می آمد و شهر لنکران کرسی یا حاکم نشین تالش بود. در حال حاضر رودخانه آستارا، تالش ایران را از تالش آنسوی مرز جدا می­کند.

      ایجاد شهرستان آستارا در حد فاصل بین تالش شمالی و جنوبی بیشتر یک تصمیم سیاسی بود تا یک تصمیم متکی به مصالح منطقه­ای در تایید این نکته باید گفت که آستارا تا قبل از پیوستن به گیلان تابع آذربایجان بوده و اداره امور آن از طریق استان آذربایجان انجام می­گرفت. با وجود این تقسیمات سیاسی  اداری جداگانه اینکه شهرستان آستارا نیز درمحدوده کنونی خود جزیی از منطقه تالش است هیچگونه تردیدی نیست. فراتر از آن شهرستان آستارا، بویژه شهر آستارا با ضریب فرهنگی بسیار بالا در میان شهرهای ایران و پویایی اقتصادی وسیعی که امروزه در آن جریان دارد لولا و مفصل ارتباط فرهنگی و اجتماعی تالش جنوبی با تالش شمالی بشمار می رود.

         با ملحوظ داشتن فراز و نشیبهای تاریخی و سیاسی که بر این منطقه رفته است؛ حدود منطقه تالش در قالب چهار شهرستان یاد شده بشرح زیر است: از شمال رودخانه آستارا و شهرستان نمین، از شرق دریای خزر، از غرب شهرستانهای اردبیل، گیوی، خلخال و از جنوب شهرستانهای فومن و صومعه سرا.

      تا سالهای اخیر تالش بعنوان یک شهرستان از استان گیلان دارای پنج بلوک بنامهای کرگانرود، اسالم، تالشدولاب، شاندرمن و ماسال بود. به همین دلیل آنرا خمسه تالش یا بلوک پنجگانه تالش می­گفتند، مرکز خمسه تالش شهر شفارود درکنار دریای خزر بود. باتوجه به اینکه شفارود در منتها الیه جنوب شرق تالش قرار داشت و اداره امور از این نقطه مشکل می نمود. مرکز شهرستان تالش به بازار کرگانرود انتقال یافت و مدتها بازار کرگانرود علاوه بر مرکزیت تجاری، مرکز حکومتی تالش نیز بود[۲]. نکته قابل توجه اینکه بسیاری از آبادیهای فعال و پر رونق تالش، ‌بدلیل تجارتی که با روسیه داشتند، درکنار دریا قرار گرفته بودند. مثلاً علاوه بر بازار کرگانرود که محل استقرار حکومت بود، بازارهای دیگر مانند حویق، لیسار و اسالم نیز از بازارهای پررونق ان زمان بشمار می رفتند.

 باقی در ادامه مطلب

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 147 دوشنبه 05 خرداد 1393 نظرات (0)

با توجه به پیامهایی که دریافت می کنیم برخی دوست دارند رضوانشهر جدا از تالش باشد و دربی تالش را با نام جعلی و دروغین دربی رضوانشهر نام برده شود و نام تالش را از رضوانشهر حذف کنند. چوکا ی تالش را چوکای رضوانشهر خطاب می کنند. آیا واقعا رضوانشهر جزیی از منطقه ی  تالش نیست ؟؟ به این عده توصیه می کنم به تاریخ تالش و جغرافیای تالش یه سری بزنند زیرا برای اطلاعات عمومی خودشان بدردشان خواهد خورد. وبلاگ ما را به حمایت از تیم بعثت متهم می کنندو می گویند ما اطلاعات دروغ میدهیم. لازم به ذکر است که تاریخ اولیه ی برگزاری پلی آف از یک سایت دیگر برداشته شده بود. تاریخ این دیدار در هیچ سایتی موجود نبود حتی درسایت خود رهپویان. تاریخ جدید پلی آف که در وبلاگ زده شد از سایت تیم بعثت کرمانشاه برداشته شده ، ما فقط بدلیل حمایت از دیگر تیم منطقه ی تالش یعنی رهپویان رضوانشهر در وبلاگ قرار دادیم ، زیرا باعث افتخار ماست که رهپویان به لیگ دو صعود کندو صعود رهپویان باعث تسلی خاطر ما خواهد بود. مگر از حمایت  از تیم رهپویان کم نوشتیم ؟ مگر ننوشتیم چوکا و رهپویان دو قهرمان تالش؟؟ به این دوستان توصیه می کنم به آرشیو خبرها و مطالب وبلاگ حتما یه سری بزنند. وگرنه خبری که مربوط به چوکا نیست را در وبلاگ انتشار نخواهیم داد. ما به چه زبانی بگویم از تیم رهپویان حمایت می کنیم و خوشحال می شویم که رهپویان صعود کند. به این دوستان توصیه می کنم مطالب وبلاگ را به دقت بخوانند. مگر آقای یاری آقای شاهرخی را برای حمایت از حقوق و منافع تیم رهپویان و چوکا به کمیته انظباطی نفرستاد؟؟ چوکا که صعود نکرده بود و اگر حکمی علیه چوکا صادر میشد رهپویان هم از پلی آف بازمی ماند و هیچ ضرری به چوکا نمیرسید . فقط بخاطر حمایت از حق  این دوتیم تالشی این کار انجام شد. می گویند چوکای رضوانشهر. بر چه اساسی این حرف را می زنند؟؟ چه منطقی پشت سر این حرف است ؟؟ نکند دوستان کارخانه ی چوکا را با تیم چوکا اشتباه گرفته اند ؟ بهتر است به تاریخ تیم چوکا ، تاریخ شهرستان تالش ، تاریخ منطقه ی تالش و جغرافیا تالش را حتما سری بزنند.

میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 149 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)

نیما دلاوری  و آرمان رمضانی با ملوان دو ساله امضا کرد


نیما دلاوری ( تالش ) و آرمان رمضانی  (ماسال تالش ) دو بازیکن تالشی  با باشگاه ملوان امروز  قرارداد دوساله امضا کردند.

به نقل از فارس، آرمان رمضاني، ‌محمد پوررحمت‌الله، مرتضي فلاحتي، نيما دلاوري و عزيز معبودي، پنج بازيکني بودند که قرارداد دوساله‌اي با باشگاه ملوان امضا کردند.

ملوان تاکنون فقط مهدي دغاغله را از دست داده که اين مهاجم به تيم پرسپوليس پيوسته است.
میلاد مینویی حامد حسنی بازدید : 196 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)



تيم فوتبال هنرمندان ايران در نخستين ديدار خود در مسابقات جهاني ژاپن را گلباران کرد.


  تيم فوتبال هنرمندان ايران که براي شرکت در مسابقات جهاني به روسيه سفر کرده، عصر شنبه به مصاف ژاپن رفت و با نتيجه 16 بر صفر حريف خود را شکست داد.

در اين ديدار که تماشاگران ايراني نيز از نزديک شاهد آن بودند، حرکات پابه توپ محسن تنابنده و علي لهراسبي توجه حاضران را به خود جلب کرده بود.

تيم هنرمندان کشورمان در گروه B اين مسابقات با آلمان، ژاپن و برزيل همگروه است.

اين مسابقات در چهار گروه چهار تيمي برگزار مي‌شود.

تعداد صفحات : 26

درباره ما
این سایت بصورت شخصی اداره می شود.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نتیجه ی بازی دو تیم چوکای تالش _ مقاومت تهران ؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 743
  • کل نظرات : 427
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 59
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 145
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 259
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 274
  • بازدید ماه : 1,000
  • بازدید سال : 23,571
  • بازدید کلی : 304,686
  • کدهای اختصاصی


    http://upload.tehran98.com/upme/uploads/a826326e120e13471.jpg تماس با ما